سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

واردات 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور‌/ استفاده از کالای قاچاق دارای شبهه است

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ‌با بیان اینکه 50 میلیارد دلار کالا به صورت رسمی به کشور وارد شده است، گفت: ‌این در حالی است که میزان کالای قاچاق‌شده رقمی به ارزش 20 تا 25 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، حبیب‌الله حقیقی صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به فعالیت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: این ستاد با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده و رهبر انقلاب در فرمانی تمام خط مشی‌های اساسی و مهم را برای این ستاد تبیین کردند.

وی با اشاره به عضویت 24 دستگاه عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه‌ها در این ستاد مسئولیت برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده دارند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آثار منفی که پدیده قاچاق در کشور بر جای می‌گذارد تصریح کرد: از جمله آثار سوء پدیده قاچاق بیکاری است و برای حل مشکلات اقتصادی باید فکر اساسی کرد.

وی به مسئله قاچاق سوخت از کشور اشاره کرد و ادامه داد: قاچاق سوخت نیز از دیگر مشکلات است و در این بخش نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.

حقیقی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبلیغات هوشمند در خصوص تبیین قبح کالای قاچاق تصریح کرد: استفاده از کالای قاچاق روی سبک زندگی مردم اثر نامطلوبی گذاشته است و باید مردم بدانند که استفاده از کالای قاچاق دارای شبهه است.

وی ضرورت اثرگذاری روحانیون در هدایت افکار مردم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: روحانیون باید قبح استفاده از کالای قاچاق را برای مردم روشن کنند و اگر اقبال به کالاهای خارجی کم کشور تولید داخل تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه 50 میلیارد دلار کالا به صورت رسمی به کشور وارد شده است، گفت: ‌این در حالی است که میزان کالای قاچاق شده رقمی به ارزش 20 تا 25 میلیارد دلار بوده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در سال گذشته رقمی بالغ بر 30 میلیارد دلار بوده و کالاهای قاچاق مانع از تقویت تولید کشور شده و آثار منفی در بخش‌های اقتصادی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و... برجای گذاشته است.
برچسب ها: وبگردی ، قاچاق ، کالا ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.