سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المنار:

اسراییل به عمق حماقت خود در حمله به قنیطره پی برده است

به نظر می‌رسد صهیونیستها عملیات موشکی قنیطره را بدون توجه به تبعات آن انجام داده اند و تاثیرات آن بیش از حد انتظار آنها بوده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "احمد عمار" گزارشگر شبکه المنار گزارش داد: پس از آنکه یک مقام امنیتی اسراییلی اعلام کرد که این رژیم در مورد حضور سردار ایرانی در کاروان حزب الله اطلاعی نداشته و این رژیم خواهان بالا گرفتن تنش نیست، سوالات زیادی بوجود آمده از جمله اینکه آیا اسراییل به عمق حماقت خود در حمله به قنیطره پی برده و آیا این تصمیم به اجرای هجوم بدون بررسی تاثیرات آن و با عجله اتخاذ شده بود؟ 

"اودی سیگل" خبرنگار سیاسی کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: یک منبع امنیتی اعلام کرده است که سردار ایرانی هدف اسراییل نبوده است، این سخنان نوعی عذرخواهی و سلب مسئولیت است و اینکه ما خواهان بالا گرفتن تنش یا آغاز جنگ نیستیم.

"موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت: همیشه ما مورد اتهام بوده ایم و این اتهامات برای ما عادی شده است. در هر حال باید خود را آماده کنیم زیرا حزب الله می تواند در مزارع شبعا بمب منفجر کند و یا از لبنان یا سوریه به سوی ما موشک شلیک کند.

المنار افزود: هرچند اسراییل سکوت رسانه ای را ترجیح داده بود اما اقداماتش برای جلوگیری از عملیات حزب الله و واکنش به پاسخ حزب الله به صورت افراطی بالا گرفته زیرا در اسراییل کسی نمی خواهد تبعات واکنش حزب الله را بپذیرد.

"امیر بار شالوم" تحلیل گر نظامی صهیونیست می گوید: کسی در اسراییل نمی خواهد خطر جنگ با حزب الله را بپذیرد زیرا حزب الله گروهی قوی است به همین علت تدابیر امنیتی و نظامی شدیدی به اجرا گذاشته شده، تدابیری که نسبت به روز گذشته بسیار بیشتر است.

"یعقوب بری" رییس سابق دستگاه امنیتی اسراییل هم گفت: اینکه ما تدابیر امنیتی را در مرزهای شمالی افزایش داده ایم کار صحیحی است. این اقدام پیامی به طرف مقابل است. بی شک حزب الله می تواند در داخل اسراییل یا خارج آن عملیاتی علیه ما انجام دهد.

المنار افزود: کابینه امنیتی اسراییل تشکیل جلسه داد اما نتایج این نشست را اعلام نکرد. آنچه از این جلسه به بیرون درز کرده است نشان می دهد که مقامات صهیونیست احتمال بالا گرفتن تنش را مردود نمی دانند که این مساله اثبات می کند تاثیرات هجوم قنیطره بسیار بیشتر از حد تصور تصمیم گیران و مجریان آن بوده است.



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.