سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهنمای مناطق عملیاتی جبهه جنوب/ 1

صدامیان برای حملات موشکی علیه "خوزستان" از چه سایتی استفاده می‌کردند؟

صدامیان برای حملات موشکی و توپخانه به شهرهای شمال خوزستان از سایت‌های مختلفی استفاده می‌کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه" جنوب نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند.  
 
*دشت فتح‌المبین 

در شمال غربی شوش و در غرب رودخانه کرخه، "دشت فتح‌المبین" قرار دارد که یادآور حماسه و عملیات پیروزمندانه فتح‌المبین و شهدای والا مقام این منطقه می‌باشد دشمن بعثی در روزهای اولین جنگ تا پشت رودخانه کرخه پیشروی کرد و به "شوش" و "جاده اندیشمک- اهواز" مسلط شد.  
 
رزمندگان اسلام در این جبهه یک خط دفاعی تشکیل دادند و عملیات امام مهدی(ع) را در روزهای پایانی سال 60 طرح‌ریزی کرد و با فرماندهی شهید مجید بقایی به مرحله اجرا درآوردند.  
 
*سایت‌های 4و 5 رادار

سایت‌های 4 و 5 رادار این منطقه در 18کیلومتری غرب شهر شوش و در دامنه ارتفاعات "ابوصلیبی خات" قرار دارد.  با اشغال غرب شهر شوش این منطقه به تصرف ارتش بعث درآمد.

صدامیان برای حملات موشکی و توپخانه به شهرهای شمال خوزستان از این سایت‌ها استفاده می‌نمودند.
 
حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در فتح المبین

رزمندگان اسلام برای آزاد سازی این سایت‌ها در عملیات فتح المبین عملیات جانانه‌ای انجام دادند و پیروزی‌های مهمی را کسب کردند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.