سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با گذشت چند ماه از جام جهانی؛

گزارش سایت فیبا از ستاره های بسکتبال ایران

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در گزارشی به وضعیت ستاره های بسکتبال ایران بعد از ناکامی در بازی های جهانی و اینچئون پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی که تمرکز آن روی صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان ایران و حامد حدادی بود به وضعیت این بازیکنان بعد از جام جهانی و بازی های آسیایی پرداخت.

در این گزارش آمده است: صمد یکی از بهترین بازیکنانی است که تا به حال پیراهن تیم ملی ایران را پوشیده است. وی بهترین تلاش خود راانجام می دهد تا ناکامی سال 2014 با تیم ملی را پشت سر بگذارد.

مدافع قهرمانی آسیا با وجود امید زیاد به صعود تا مرحله یک شانزدهم جام جهانی اسپانیا موفق به عبور از مرحله مقدماتی در گرانادا نشد. هر چند در زمان ورود به مسابقات شانس این کار را داشت.

ایران بعد از قرار گرفتن در یکی از سختترین گروه های جام جهانی با تیم های اسپانیا، فرانسه، برزیل، صربستان و مصر وارد رقابت شده بود و اولین برد را هم مقابل مصر به دست آورد.

صمد نقش خود را با 6 پرتاب 3 امتیازی در این بازی ایفا کرد.

این برد امید ایران را زنده نگه داشت تا با یک برد بزرگ مقابل فرانسه شانس صعود داشته باشد اما فرانسه با نتیجه 81 بر 76 در این بازی برنده شد



ایران با وجود نا امیدی از صعود بازی خوبی را به نمایش گذاشت و نشان داد که چرا در چند سال گذشته در عرصه بین المللی احترام زیادی را به دست آورده است. بازیکنان ایران بعد از آن مسابقات، مسیر خود را تغییر دادند. از جمله صمد نیکخواه که شایعاتی در مورد پیوستن او به یک تیم NBA مطرح شد اما در نهایت بازیکن 31 ساله تیم ملی به تیم پتروشیمی بندرامام پیوست.

صمد در بازی با دانشگاه آزاد با 25 امتیاز و 5 پاس گل یکی از بهترین بازی های خود را انجام داد. وی با میانگین 30 دقیقه بازی در هر مسابقه به طور متوسط 14.6 امتیاز، 4.8 ریباند و 4.1 پاس گل داشت.

حدادی از طرف دیگر به چین رفته و با میانگین 38.4 دقیقه در هر بازی برای کینگدائو، 21.4 امتیاز، 14.7 ریباند  3.9 پاس گل داشته است.

در پایان این گزارش آمده است: ایران در جام جهانی موفق عمل نکرد اما در این تابستان فرصت دارد که بار دیگر به قهرمانی آسیا برسد. عنوانی که بلیت ریو 2016 را برای آنها به ارمغان می آورد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.