سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد؛

آمريکا و ايران روز جمعه و شنبه مذاکرات هسته‌ای خواهند داشت/ نشست شرمن با اعضای گروه جی 7

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکایی روزهای جمعه و شنبه مذاکراتی را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در سوییس برگزار خواهند کرد و معاون وزیر امور خارجه این کشور قرار است روز چهارشنبه برای مذاکرات با مدیران سیاسی گروه هفت، به برلین سفر کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد مذاکره کنندگان ایرانی و آمریکایی روزهای جمعه و شنبه مذاکراتی را در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در سوییس برگزار خواهند کرد. 

مذاکره کنندگانی از ایران و شش قدرت جهانی نوامبر گذشته موفق نشدند تا ضرب الاجلی که تعیین کرده بودند، به یک موافقتنامه هسته‌ای جامع دست یابند. یک توافق، برنامه هسته‌ای ایران را در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی، محدود خواهد کرد. 

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه این کشور قرار است روز چهارشنبه برای مذاکرات با مدیران سیاسی گروه هفت، متشکل از انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا، به برلین سفر کند.  آلمان امسال میزبان نشست سران گروه هفت است. 

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: «وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه سپس به زوریخ در سوییس سفر خواهد کرد و در آنجا دیگر اعضای گروه مذاکره کننده آمریکا به وی ملحق خواهند شد تا در روزهای بیست و سوم و بیست و چهارم ژانویه با مقامات ایرانی دیدار کنند». 

بر اساس موافقتنامه بیست و چهارم نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی با آمریکا، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و انگلیس، ایران گام‌هایی را در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی برداشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یحیی قادری چرمهینی
۱۰:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۳۹۳
لطفا کد HDML مربوط به سایتتون برای درج خبرها در وبلاگ و وبسایت را بگزارید.