سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت از "نتانیاهو" برای سخنرانی در کنگره آمریکا درباره ایران بدون اطلاع اوباما

جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل دعوت کرد در کنگره درباره ایران صحبت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ جان بونر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه بدون مشورت قبلی با باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل دعوت کرد تا در کنگره سخنرانی کند.

یک سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این اقدام گفت احتمالا از پروتکل دعوت از مقامات خارجی تخطی شده است.

یک مقام اسراییلی گفت نتانیاهو که رابطه‌اش با اوباما اغلب با تنش همراه بوده است در حال بررسی امکان دیدار با اوباما هنگام سفر به واشنگتن برای شرکت در نشست مشترک کنگره در روز 11 فوریه است.

یک گزارشگر از بونر پرسید آیا دعوت از اوباما بدون مشورت با کاخ سفید حکم دهان‌کجی به اوباما را ندارد؟ وی در پاسخ گفت: "کنگره می‌تواند این تصمیم را به اختیار خود بگیرد. معتقد نیستم به کسی دهان‌کجی کرده‌ام."

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: "پروتکل دعوت از مقامات خارجی به این مساله اشاره دارد که هنگام دعوت باید مقامات بلندپایه با مقامات بلندپایه تماس بگیرند. تصمیم کنگره خلاف رویه این پروتکل است."

دیدار نتانیاهو از آمریکا، پنج هفته پیش از انتخابات اسراییل در 17 مارس صورت می‌گیرد. این سفر می‌تواند به وی کمک کند شعار انتخاباتی خود را بیشتر برجسته کند مبنی بر اینکه تنها وی قادر به برخورد با تهدیدات امنیتی در منطقه است.

جاش ارنست در گفتگو با گزارشگرانی که همراه اوباما در هواپیما سفر می‌کردند گفت کاخ سفید تا زمانی که با مقامات اسراییل مشورت نکرده است درباره سفر نتانیاهو قضاوتی نمی‌کند.

وی افزود کاخ سفید فعلا درباره دیدار با نتانیاهو تصمیمی نخواهد گرفت.

ارنست گفت: "باید ابتدا از آنها بشنویم برنامه‌شان چیست و نتانیاهو قرار است درباره چه چیزی در کنگره صحبت کند و بعد درباره دیدار با وی تصمیم بگیریم."

بونر در بیانیه‌ای ضمن اعلام دعوت از نتانیاهو گفت: "در این دوران پرچالش، از نخست‌وزیر می‌خواهم درباره تهدید جدی ایران برای امنیت و روش زندگی ما سخن بگوید."

بونر گفت: اکنون تهدیدی جدی در جهان وجود دارد. باید مباحثاتی جدی‌تر در آمریکا درباره تهدید‌ها برگزار شود.

وی افزود: "کاخ سفید احتمالا نشست‌هایی درباره تحریم‌های بیشتر علیه ایران و نیز درخواست اوباما برای اعطای اختیار برای اقدام نظامی علیه داعش برگزار خواهد کرد."



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امین
۲۰:۱۱ ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
مرگ بر امریکا واسراییل