سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری که پسران را بیشتر از دختران تهدید می‌کند

خشکی هوا همراه با آلودگی هوا موجب تشدید بیماری برونشیت می‌شود.

نوربخش متخصص ریه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برونشیت به معنای التهاب لوله‌های برونشی می‌باشد. برونشیت‌های میکروبی، ویروسی، ثانویه سینوزیت و آلرژیک انواع این بیماری است. 

وی بیان کرد: برونشیت‌های میکروبی در کودکان شدت بیشتری دارد و برخی مواقع نیاز به بستری دارد. برونشیت‌های میکروبی بزرگسالان با آنتی بیوتیک‌های خوراکی درمان می‌شود. 

نوربخش ادامه داد: برونشیت‌های ویروسی شایع است و معمولا 3 الی 4 روز همراه با سرفه های شدید و تب است که نیاز به درمان‌های نگهدارنده دارد. 

وی افزود: برونشیت‌های ثانویه سینوزیت است که به دلیل سینوزیت‌های چرکی و حساسیتی تغییراتی در جدار برونش‌های دستگاه تنفسی ایجاد می‌کند و اگر سینوزیت درمان شود، این بیماری نیز درمان می‌شود. 

نور بخش اظهار داشت: آلودگی هوا، سیگار و قلیان اطراف بچه، وسایل گرم کننده نظیر شومینه و بخاری گازی که فاقد دودکش هستند، آلودگ محیطی ایجاد کرده و به دلیل صدمه به دستگاه تنفسی می‌توانند فرد را مستعد برونشیت کنند.

وی در پایان گفت: خشکی هوا همراه با آلودگی باعث تشدید برونشیت می‌شود. این بیماری در پسران بیشتر از دختران است. کودکان که نارس به دنیا آمده‌اند و مشکلات مادرزادی دستگاه ریه داشته باشند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.