سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرهنگ حسینی به باشگاه خبرنگاران خبرداد:

اقدامات پلیس راهور برای تسهیل ترافیک شهر تهران / انضباط ترافیکی مهمترین عامل کاهش ترافیک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: اقدامات و طرح‌های ویژه پلیس در کاهش ترافیک شهر تهران نقش بسزایی داشته است.

سرهنگ سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در تشریح خبر فوق به جهت تسهیل ترافیک در شهر تهران در سال 93 از سوی پلیس اقدامات خوبی انجام شده و از آنجا که وظیفه ذاتی پلیس برخورد با هنجار شکنان و تخلفات رانندگی است این وظیفه به خوبی هر چه تمامتر توسط مامورانمان انجام شد.
 
این مقام مسئول پلیس در ادامه با اشاره به شاخص‌ترین طرح ترافیکی پلیس به جهت کاهش ترافیک عنوان کرد: شاخص ترین طرح ما از ابتدای سال جاری که در دستور کار قرار گرفته بود طرح ایست به احترام زندگی بود که این طرح با هدف اصلاح رفتار در رانندگان، عابران و راکبان موتورسیکلت ها اجرا شد.
 
وی بیان کرد: طرح ایست به احترام زندگی که در دی ماه به مرحله اجرا رسید مقدمه فرهنگی ترافیکی است که از این پس نه تنها رانندگان، راکبان بلکه عابران پیاده نیز می‌بایست حقوق رانندگان را رعایت کنند و در زمانی که چراغ عابر پیاده در حالت قرمز قرار دارد از تقاطع ها عبور نکنند.
 
سرهنگ حسینی اظهار داشت: با اقدامات خوبی که در سال 93 انجام شده است می‌توان ادعا کرد که در رفتار ترافیکی رانندگان و عابران تغییر ملموسی داشته است و به یک رفتار صحیح همانند بستن کمربند ایمنی رسیده‌ایم.
 
وی افزود: با توجه به گلایه‌های مردم از تخلفات موتورسواران در سال جاری طرح ویژه برخورد با تخلفات راکبان موتور سیکلت‌ها در دستور کار قرار گرفت و 4 خط قرمز پلیس برای راکبان موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شد که این 4 خط قرمز عبارت است از : عبور از چراغ قرمز،‌عبور از محل ممنوعه، عبور از معابر پیاده و عدم استفاده از کلاه ایمنی که به شدت در کنار اقدامات فرهنگی برخورد سلبی داریم.
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در 10 ماهه سال برخورد فیزیکی به نسبت سال گذشته افزایش زیادی داشته است که این افزایش عزم و اراده پلیس را می‌رساند.
 
این مقام مسئول پلیس ضمن اشاره به موضوع مهم ترافیک و سهم پلیس در این بین اذعان کرد: موضوع ترافیک فقط مربوط به تعداد وسایل نقلیه و حجم محدود معابر نیست بلکه بخش قابل توجهی از ترافیک به موضوع انضباط و بی‌نظمی در رانندگی است که منجر به ایجاد ترافیک می‌شود.
 
سرهنگ حسینی، افزود: علی رغم افزایش خودروها و کاربران ترافیک به نسبت سال گذشته که انتظار می‌رفت که 10 تا 15 درصد ترافیک افزایش یابد اما عکس این اتفاق افتاد و نه تنها در 6 ماهه نخست سال جاری مشکل ترافیکی وجود نداشته بلکه با بازگشایی مدارس و هفته‌های آغازین ماه مهر مسئله ترافیکی حادی نداشتیم.
 
وی خاطر نشان کرد: بخشی از مشکل ترافیکی با افزایش تجهیزات و نصب دوربین‌های هوشمند کنترل تخلفات که توسط شهرداری انجام شده حل شده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: طرح ترافیک ، پلیس ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.