سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش میلیون‌ها نفر برای منحرف کردن فکر جوانان ایران/ اعتیاد از جنس ماهواره!

نقش شبکه‌‌های ماهواره‌ای تغییر ماهیت افکار عمومی و پیرامون مسائل سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، همان گونه که  اعتیاد به مواد مخدر، ویرانگر بنیادهای اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی است، استفاده و اعتیاد به برنامه‌های مخرب ماهواره‌ای نیز ارزش‌های اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند و بسیاری از افرادی که زمان زیادی از شبانه روز را به تماشای برنامه‌های ضد اخلاقی ماهواره اختصاص می‌دهند، به یقین از همین راه به انحراف‌های گوناگون آلوده می‌شوند.

ماهواره نیز هم مانند دیگر وسایلی که در اختیار انسان است وسیله‌ای هست دو بعدی(مفید و مخرب) و اثرات آن بستگی به فرد  استفاده کننده دارد، اما باید به این نکته توجه نمود  که آثار مخرب آن بیشتر از آثار مفید و آموزنده‌اش می‌باشد و در عین اینکه ممکن است فرد از آ‌ثار مفید آن استفاده می‌نماید، به طور ناخودآگاه تحت تاثیر عوارض منفی آن هم قرار بگیرد. لذا استفاده از ماهواره دارای اثراث سوئی است که در مواردی اصلاح این اثر، مشکل یا غیرممکن خواهد شد، از اثرات ماهواره این است که به صورت ناآگاه پیام‌های منفی را ارسال کرده و به نحوی در روح و جان مخاطب اثر  گذار بوده و انسان را سمت مسیرهای غیر واقعی و نادرست سوق می‌دهد.

امروزه جوانان و نوجوانان باید به گونه‌ای تربیت شوند که آگاهانه و با اختیار  کامل از آ‌لودگی و گناه بپرهیزند، اما ماهواره می‌تواند  همانند بعدی بر حوزه (سیاسی، فرهنگی،  اخلاقی، اعتقادی) زندگی جوانان را مورد بررسی قرار دهد به طوری که حتی اگر محدودیت آفرینی در استفاده از برنامه‌های ماهواره، بدون جایگزین کردن برنامه‌های سازنده و مورد علاقه جوانان باشد، به نتیجه نخواهد رسید و جوانان دچار انحراف و مشکلات متعددی خواهند شد.

ماهواره به صورت تخفیفی صده‌ها شبکه فعال، مانند 3000شبکه داخل ایران، 380 شبکه موسیقی و 273 شبکه ادیان ساختگی، 235 شبکه مبتذل و 74 شبکه مخصوص تبلیغات مد و لباس و لوازم ‌آرایش دارد که نقش تمام این شبکه تغییر ماهیت افکار عمومی و پیرامون مسائل سیاسی و اقتصادی است به طوری که تصمیم گیری و اظهار نظر بعضی افراد در این زمینه‌ها، برخاسته از احساسات ناشی از تبلیغ‌های  ماهواره است زیرا تماشای ‌آن قدرت و تعمق افراد را تحت تاثیر قرار داده است.

ماهواره موجب پرخاشگری و ستیزه جویی می‌شود و گاهی انسان را به ترس از خشونت واقعی مبتلا می‌سازد، بدین معنا که فرد از جنگ و مبارزه واقعی نمی‌هراسد.

تماشای تصویر و فیلم‌های مبتذل ماهواره، کم کم جوانان را معتاد می‌کند، به گونه‌ای که اگر فرد روزی به سراغ ماهواره نرود، در زندگی احساس کمبود می‌کند و حالت کسالت به او دست می‌دهد، جوانی که خود را به دیدن فیلم‌های ماهواره عادت داده است، ذهن و اندیشه‌اش را تسخیر ماهواره شده است و این باعث می‌شود تا تلاش میلیون‌ها نفر که پشت پرده تشکیل شبکه‌های ماهواره‌ای هستند، نتیجه دهد.

یک کارشناس اجتماعی در رابطه با پیامدهای منفی ماهواره در مصاحبه‌‌ای با خبرنگار ما اظهار کرد:‌ ماهواره باعث بدتربیتی جوانان و نوجوانان می‌شود و آنان را در زمینه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مغز شویی می‌کند.

وی در ادامه گفت: با وجود ماهواره جوانان دچار مشکلات ذیل، احساس محرومیت، کاهش رضایت از زندگی، افزایش انتظارات،  تضعیف پایبندی مذهبی، بی اعتقادی و حتی گاهی موجب جرم و جنایت می‌شود.

قرائی مقدم یادآور شد: ماهواره بلوغ جنسی نوجوانان را دو سال کاهش داده و پایبندی آنان را به اصول دینی و اجتماعی کمتر کرده است.

این کارشناس خاطر نشان کرد: با انتخاب برنامه‌های مناسب یا جایگزین کردن فعالیت دیگر به جای تماشای برنامه‌های ویرانگر ماهواره‌ای، می‌توان از پیامدهای منفی آن پیشگیری کرد زیرا با گذراندن وقت بیشتر برای تماشای ماهواره، فرد تنبل شده و از نظر روانی او را منفعل بار می آورد.


"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی
havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/
برچسب ها: ماهواره ، جوانان ، بلوغ ، جنسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.