سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فابیوس: قطر از تروریسم حمایت مالی نمی‌کند

لوران فابیوس، وزیرخارجه فرانسه روز چهارشنبه بر اساس تحقیقات دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور اعلام کرد قطر از تروریسم حمایت مالی نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس، وزیرخارجه فرانسه روز چهارشنبه بر اساس تحقیقات دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور اعلام کرد قطر از تروریسم حمایت مالی نمی‌کند.

فابیوس درباره اتهامات مکرر درباره حمایت مالی قطر از گروه‌های ترویستی در منطقه غرب آسیا و آفریقا گفت: تحقیقات دقیق دستگاه‌های اطلاعاتی ما نشان می‌دهد که این اتهامات درست نیست.

فابیوس افزود: اگر مشخص شود که چیز دیگری روی داده است ما در نوع روابط خود تجدید نظر خواهیم کرد. اما چنین موضوعی مطرح نیست.

قطر روز سه شنبه هر نوع حمایت از سازمان‌های تروریستی را رد کرد. میشال حمد آل ثانی، سفیر قطر در پاریس در بیانیه‌ای اعلام کرد به نظر می‌رسد این دیدگاه که قطر از تروریسم حمایت مالی یا غیر مالی می‌کند و نیز خود مسئله تروریسم به محور اصلی کشمکش درباره افراطی‌گری در اروپا تبدیل شده است.

وی تاکید کرد باید شفاف و واضح اعلام کرد قطر از هیچ سازمان تروریستی حمایت مالی و پشتیبانی نمی‌کند. قطر، متحد پاریس، اغلب به کمک به تکفیری‌ها در منطقه ساحل آفریقا متهم است.

چند مقام سیاسی فرانسه به ویژه مخالفان راست‌گرا یک روز بعد از حملات تکفیری ها به دفتر هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو و یک سوپر مارکت یهودیان که هفتم و نهم ژانویه در پاریس به کشته شدن 17 نفر منجر شد انگشت اتهام را متوجه دیپلماسی قطر کردند. 





انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.