سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضازاده خبرداد:

اجرای طرح غربالگری سلامت روان در محیط کار

رئیس مرکز توسعه وپیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری سلامت روان در محیط کار خبرداد.

مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه و پبشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح غربالگری سلامت روان در محیط کار، اظهار کرد: بسیاری از افراد زمان زیادی را در محیط کار سپری می کنند به طوریکه کاروزندگی آنان  باهم گره خورده است.

وی با اشاره به منابع استرس در محیط کار، افزود: محیط فیزیکی کار و روابط حاکم بر آن ، نوع شغل و مخاطراتی که از نظر جسمی و روانی برفرد خواهد داشت، نحوه سازگاری فردشاغل بامحیط کار ، نحوه رویارویی فرد شاغل با مشکلات خانواده و متعادل سازی آن با کار از جمله مواردی هستند که می توانند در استرس شغلی تاثیر گذار باشند.

رضازاده ادامه داد: طبق نظر روان شناسان ، استرس طولانی مدت، می تواند تاثیرات منفی بر سلامت جسمی و روانی فرد داشته باشد و خطر بروز بیماری هایی نظیر سرطان و اختلالات عاطفی همچون اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح سلامت روان در محیط کار می تواند تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری داشته باشد، گفت: در این راستا سازمان بهزیستی کشور با توجه به رسالتی که دارد اجرای طرح غرباگری سلامت روان در جامعه کارو تولید را با مشارکت وزارت کار تعاون ورفاه اجتماعی اجرا کرد.

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در پایان تصریح کرد: برای اجرای این طر ح نمونه گیری هایی را در واحدهای صنعتی که بیشتر از 50 نفر کارگر داشتند انجام دادیم  تا به این وسیله بتوانیم سلامت روان افراد، کیفیت زندگی و استرسهای شغلی را در آنان شناسایی کرده و نقش عوامل تعدیل کننده را اجرا کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.