سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این بیماری در کمین کودکان شماست

اوتیت میانی بیماری شایع در کودکان است به طوری که بیش از 90 درصد کودکان تا سن 7 سالگی دچار این بیماری می‌شوند.

مهدی خواجوی متخصص گوش، حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اوتیت میانی ، عفونت و التهاب فضای گوش میانی است که معمولا عفونت از طریق حلق و لوله استاش وارد گوش میانی می‌شود.

وی بیان کرد: وجود ترشح در گوش میانی و کم شنوایی نتیجه این بیماری است، ویروس‌ها به وسیله هر سرماخوردگی می‌توانند وارد گوش میانی شوند.

خواجوی ادامه داد: هنگام ورود باکتری و میکروب‌ها به گوش میانی مراحلی طی می‌شود، ابتدا التهاب و پرخونی مخاطی ایجاد می‌شود که باعث احساس درد و سنگینی در گوش می‌شود و ممکن است شخص دچار تب و حالت عفونی شود پس قسمتی از پرده گوش پاره شود و عفونت از  گوش خارج می‌شود، با خارج شدن عفونت درد و تب تسکین پیدا می‌کند.

وی افزود: در برخی مواقع مقدار عفونت در گوش خیلی زیاد و بیمار علائم تب و درد شدید دارد، در این صورت پزشک پرده گوش را باز کرده و عفونت را خارج می‌کند،  در این حالت می توان با فرستادن عفونت به آزمایشگاه نوع میکروب را متوجه شد و آنتی بیوتیک اختصاصی داد.

خواجوی در رابطه با اهمیت این بیماری گفت: محل قرار گرفتن گوش در جمجمه و زیر مغز است، که شامل عناصر آناتومیک و تشریحی مهم نظیر گوش داخلی، عصب صورت، مغز، پرده مغز و وریدهایی که خون جمجمه را تخلیه می‌کنند، است. انتشار عفونت می‌تواند باعث مننژیت، آبسه مغزی، فلج صورت، ناشنوایی آبه‌های گردن یا پوشت گوش شود.

وی در پایان گفت: اوتیت میانی بیماری شایع در کودکان است به طوری که بیش از90 درصد کودکان تا سن 7 سالگی دچار عفونت می‌شوند، اگر کودکی بعد از سرماخوردگی دارای تب بالا، درد گوش و بی‌قراری بود حتما باید توسط پزشک معاینه شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.