سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اصفهان؛

سیزدهمین نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی برگزار شد

سیزدهمین نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی نهادها، محصولات و خدمات وابسته امروز سوم بهمن‌ماه در محل برگزاری نمایشگاه‌ بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛پیش از 69 درصد شرکت‌کنندگان در بخش نهادها 13 درصد آنها در بخش گل و گلخانه و سایر غرفه‌داران در بخشهای تامین خدمات کشاورزی و محصولات ارگانیک آخرین دستاوردهای خود را به سیزدهمین نمایشگاه تکنولوژی اصفهان آورده‌اند.

محققیان مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این نمایشگاه با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت بسیاری از کارشناس اقتصادی ، مسئولان و مردم را نگران کرده اند افزود: باید از ظرفیت‌های دیگر بخشهای اقتصادی کشور بهره جست و می‌توان با استفاده از راهکارهای اقتصاد مقاومتی تا 50 درصد درآمدهای نفتی را جبران کرد.

وی تصریح کرد: از آنجا که بخش کشاورزی در اکثر معادلات اقتصادی جهان و به ویژه در کشورهای درحال توسعه بخش قالب اقتصاد ملی به شمار می‌رود رشد و توسعه اقتصادی کشور ارتباط بسیار تنگاتنگی با توسعه کلی بخش کشاورزی دارد.

محققیان ضمن بیان این مطلب که بررسی روند تحول اقتصادی در جوامع گویای نقش و اهمیت ویژه بخش کشاورزی در توسعه پایدار آنهاست اظهار داشت: چرا که تولید بیشتر در بخش کشاورزی علاوه بر صرفه‌جویی ارزی توسعه سایر زیر بخشهای اقتصادی را نیز در پی خواهد داشت و در راستای کاهش وابستگی به نفت با اولویت قرار دادن کشاورزی پایدار می‌توان فعالان و تولید کنندگان کشور را آماده کرد تا با تمام توان چرخهای تولید را به حرکت درآورد و دور نمای افق 1404 در بخش کشاورزی را به بهترین شکل محقق سازد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این شرایط است که با افزایش حمایت دولت از بخش کشاورزی که از باثبات‌ترین بخشهای اقتصاد محسوب می‌شود ، از طریق باز مهندسی فرآیند‌ها می‌توان بستر توسعه این بخش را فراهم آورد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.