سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداره بازیافت منطقه 8 به باشگاه خبرنگاران خبرداد:

طرح تفکیک پسماندهای خشک از خانه‌ها

معاون اداره بازیافت از طرح تفکیک پسماندهای خشک از منازل مسکونی در سطح منطقه 8 خبر داد.

سعید کاظمی، معاون اداره بازیافت شهرداری منطقه 8 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به اجرای طرح جدا سازی پسماندها در خانه، توسط شهروندان اظهار کرد: پسماندهای خانگی به دو بخش تر و خشک تقسیم می‌شوند و روزانه به طور متوسط بیش از 50 تن، پسماند خشک در منطقه 8 جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: خودروهای ویژه جمع آوری پسماندهای خشک در مرحله اول،کار جمع آوری زباله‌های خشک را در سطح منطقه انجام می‌دهند و بعد ایستگاههای ثابت پسماندهای خشک نیز، این زباله‌ها را تحویل می‌گیرد.

کاظمی تصریح کرد: این طرح با هدف تفکیک زباله‌های تر و خشک، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای افزایش سطح خدمت رسانی و ترغیب شهروندان، خودروهای جمع‌ ‌آوری بازیافت افزایش یافته و این طرح از در منازل به صورت هفتگی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه 8 در بازیافت پسماندهای خشک از سایر مناطق تهران بهتر عمل کرده است، افزود: فاصله مخازن مخصوص پسماند خشک در بافت تجاری متراکم‌تر و در بخش مسکونی، فاصله مخازن از هم بیشتر است.

وی با بیان اینکه طرح کلبه بازیافت در مدارس سطح منطقه 8 برگزار می‌شود، تأکید کرد: در این طرح تلاش می‌کنیم، دانش آموزان بیشتر از قبل با برنامه‌های تفکیک زباله و اثرات مثبت این طرح آشنا شوند.
وی در پایان گفت: با انتقال فرهنگ تفکیک پسماند از درون خانه‌ها، امیدوار هستیم که مدیریت شهری در اجرای این برنامه‌ها موفق‌تر از همیشه باشد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.