سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانشین سازمان بسیج دانش آموز‌ی در نشست خبری عنوان کرد:

برگزاری کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموز‌ی در نیمه اول اسفند / آغاز دو ماهه اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور

جانشین سازمان بسیج دانش آموز‌ی گفت: کنگره ملی همفکری بسیج دانش آموز‌ی در نیمه اول اسفند ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قاسم حبیب‌زاده جانشین و سخنگوی سازمان بسیج دانش آموز‌ی در نشست خبری که امروز (سه شنبه) در سازمان بسیج دانش آموز‌ی برگزار شد با اشاره به وضعیت کنونی سازمان بسیج دانش آموز‌ی اظهار کرد:  از  105 هزار واحد آموزشی در کشور که زیر نظر آموزش و پرورش است، در 55 هزار واحد آموزشی دفتر بسیج دانش‌آموزی داریم و 5 میلیون نفر از دانش‌آموزان فرم عضویت بسیج را تکمیل کرده‌اند.
 
وی افزود: تا پیش از سال تحصیلی جاری بسیج دانش آموز‌ی توسط مدیران این واحدها اداره، نظارت و هدایت می‌شدند اما با راهبرد جدید (راهبرد دانش آموز‌ محوری) 17 هزار دانش آموز‌ دوم دبیرستانی در یک دوره آموزشی، آموزش دیده و از مهر ماه سال جاری به عنوان فرماندهان بسیج دانش آموز‌ی پیشگام منصوب شدند.

حبیب‌زاده از آغاز دومین دور از اعزامهای راهیان نور دانش آموز‌ی خبر داد و اضافه کرد: مرحله دوم اعزام راهیان نور دانش آموزی از 27 دی ماه با پایان امتحانات دانش آموز‌ان آغاز شده و تا 27 اسفند ماه در دو ماه ادامه دارد همچنین در ماه نخست دانش آموز‌ان دختر و در ماه دوم دانش آموز‌ان پسر به این اردوها اعزام می‌شوند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموز‌ی با اشاره به اینکه شعار اردوی راهیان نور زیارت بامعرفت است، افزود: 414 هزار و 706 نفر در دور نخست راهیان نور اعزام شدند که از این میان 4300 روحانی، 5200 نفر راوی، 18 هزار نفر مدیران و معلمان مدارس، 141 هزار و 408 دانش آموز‌ دختر 194 هزار 327 دانش آموز‌ پسر بودند.

حبیب‌زاده ویژگی بارز اردوی راهیان نور امسال را مشارکت سازمان بسیج دانش آموز‌ی با وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: در دور اول اردوی راهیان نور ثبت نام، سازمان‌دهی و اعزام تا مناطق به عهده آموزش و پرورش بود و اسکان و تغذیه و حضور در یادمانها را بسیج دانش آموزی برعهده داشت.

وی در خصوص امنیت دانش آموزان در این اردوها افزود: در دستورالعملها تاکید شد که از اتوبوسهای فاقد استاندارد استفاده نشود بر این اساس دانش آموز‌ان تهران، سمنان و مشهد مقدس صد در صد ریلی به مناطق جنگی اعزام شدند.

جانشین سازمان بسیج دانش آموز‌ی از برگزاری کنگره ملی هم فکری بسیج دانش آموز‌ی به عنوان دومین برنامه سازمان سخن گفت و اضافه کرد: این کنگره در نیمه اول اسفند ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود همچنین هدف از این کنگره پیشبرد اهداف بسیج دانش آموز‌ی است که با همفکری بسیجیان محقق می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، کنگره ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.