سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناصحی در مراسم افتتاحیه اولین مرکز آموزش تخصصی و نمایشگاه دایمی پسماند عنوان کرد:

مدیریت پسماند گامی در جهت سالم‌سازی محیط شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با اقدامات فرهنگی و مدیریت پسماند تهران، می توان فضای شهری را از آلودگی پاک و محیط شهری را سالم‌سازی کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مراسم افتتاح نخستین مرکز آموزشی تخصصی و نمایشگاه دائمی پسماند که عصر روز گذشته(دوشنبه) برگزارشد با بیان اینکه آموزش شهروندی می‌تواند میزان مشارکت آنها را در مدیریت پسماند افزایش دهد، گفت: پسماند در شهر تهران سرمایه ای عظیم است که می‌توان با انجام فرهنگی مشارکت مردم را در مدیریت آن افزایش داد.

وی اضافه کرد: اگر در امور شهری پیوند فرهنگی نداشته باشیم در حقیقت نمی‌توان به پیشرفت‌های مورد نظر دست یافت و آلودگی محیط زیست و محل زندگی مردم جامعه ای بیمار را به وجود خواهد آورد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شعار شهردار تهران تبدیل شده از یک نهاد خدماتی به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است افزود: اگر شهرداری کار فرهنگی کند می‌تواند حمایتهای مادی و معنوی مناسبی از حوزه‌های مختلف برای پیشبرد برنامه‌ای مدیریت پسماند جذب همکاری کند.

رئیس کمیسیون فنی شورای شهر تهران گفت: جماعات مساجد کارشناسان حوزی و دانشگاهی در خصوص مدیریت پسماند شهرداری تهران به تنهایی نمی‌تواند مشکل پسماندها را برطرف کند حضور نخبگان حوزوی و دانشگاهیان و ائمه جماعات در کنار موسسات ارگانها و نهادهای دولتی و خصوصی می‌تواند راه‌گشایی این مشکل باشد.

ناصحی افتتاح مرکز آموزش و تخصصی را نقطه عطفی برای شهرداری تهران دانست و اضافه کرد: شهردار تهران درکنار برنامه های مهم که در مدیریت شهری انجام می‌دهد باید باشگاه آموزشی به فرهنگ‌‌سازی برای جلب مشارکت مردم نیز بپردازد و افتتاح مرکزهای دیگر از این دست می‌تواند در این راستا باشد.

وی یادآور شد: در اجرای برنامه‌های سالم‌سازی شهر باید آینده‌نگر بود و نمی توان برای رسیدن به آسمانی پاک زمانی مشخص را تعیین کرد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: رییس ، شورا ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.