سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نمایش «یک ساعت آرامش» مطرح کرد:

داوری آثار نسل نو نیازمند داوری ویژه ای است

سحر رضوانی، گفت: آثار نسل نو ویژه کارگردانان زیر سی سال است و نیازمند داوری وِیژه و مجزایی است.

سحر رضوانی، کارگردان "یک ساعت آرامش" در خصوص راه‌یابی اثرش به بخش نسل نو جشنواره تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: "یک ساعت‌ آرامش" نوشته «فلوریان زلر»، نمایشنامه نویس فرانسوی است که تا به امروز این نوشته را کسی ترجمه و کار نکرده است به همین خاطر تصمیم گرفتم تا اثری از این نمایشنامه‌نویس را به روی صحنه ببرم . تا معرفی برای این شخصیت هنری باشد.

وی افزود: این نوشته توسط حامد و وحید امان پور قرایی، ترجمه و بازنویسی شد و پس از اجرا و بازبینی برای بخش نسل نو انتخاب شد.

کارگردان این اثر در خصوص مشکلات پیش روی خود اظهار داشت: عمده مشکلات بخش نسل نو مکان تمرین است که تنها مکان‌های کوچکی را به آنها اختصاص می‌دهند با وجود اینکه بخش‌های دیگر این جشنواره در مکان‌های بهتری مشغول هستند.

وی درخصوص متن نمایشنامه افزود: این نمایش نامه یک کمدی موقعیت در خصوص شخصی به نام میشل است که علاقه شدیدی به موسیقی دارد و پس از سالها یک صفحه موسیقی را پیدا می‌کند و تنها یک ساعت آرامش می‌خواهد تا بتواند آن نوای موسیقی را گوش دهد اما ماجراهایی مانع از این آرامش می‌شود.

رضوانی، در ادامه در خصوص عوامل این پروژه اظهار داشت: در این نمایش بازیگرانی چون سروش طاهری، مانلی حسین‌پور، حسین شفیعی، امیربهادر اورعی، امید مصباحی، صحرا رمضانی و محمد احمد کرد بچه ایفای نقش می‌کنند و فرزاد علوی دستیار کارگردان امین عبدالهی مدیر صحنه، علی مشهدی منشی صحنه سینا افشار طراح پوستر وبروشور، مصطفی بذری عکاس، مهدی‌امان پور قرابی مشاور صحنه واجرای دکور، میثم رضوانی مدیر روابط عمومی، مینو بوذر جمهری ومیثم خوبی مدیر تبلیغات.

وی تصریح کرد: مدت زمانی این نمایش 70 دقیقه است و 11 بهمن در سالن چهار‌سو در 2 نوبت اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش نسل نو مختص شرکت کنندگان زیر 30 سال است و در بخش تازه های ایران داوری می شود اما بهتر بود آثارنسل نو بصورت جداگانه مورد قضاوت قرار می گرفت تا هر بخش با نگاه داوری خود قضاوت شود حضور در این جشنواره بسیار جذاب و لذت بخش است  امیدوارم نگاه ویژه‌ای به بخش نسل نو داشته باشند تا دلگرمی برای شرکت کنندگان در این بخش باشد.

گفتنی است، سحر رضوانی، کار خود را از سال 85 آغاز کرده و به جوایز بیشماری در زمینه‌های کارگردانی نمایش‌نامه نویسی و بازیگری در جشنواره‌های مختلف استان خراسان دست یافته است، وی نویسندگی نمایش‌نامه‌هایی چون "برف مصنوعی"، "دیگری"، "حقیقت مادر"، "دست‌های سرخ خواهرم افروخته" و "پدر" را درکارنامه کاری خود دارد.

وی بازیگر اول منطقه و جایزه ویژه جوانان را از آن خود کرده و در جشنواره تئاتر استان خراسان موفق به دریافت جایزه بازیگری ونویسندگی شده است و برای نمایشنامه "دست‌های سرخ خواهرم افروخته" که آن را خود نویسندگی کرده است موفق به دریافت جایزه اول نویسندگی شده است.

سحر رضوانی، با کارگردانان خوبی چون رضا صابری، محمد خاتمی، محمد جهانی پا، و حامد امان‌پور قرایی، همکاری داشته است.
 
 
انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.