سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای پیشگیری از این بیماری شایع چای و قهوه نخورید

نوشیدن چای و قهوه همراه با وعده‌های غذایی، جذب آهن در بدن را با مشکل مواجه کرده و از این طریق موجب بروز یکی از شایعترین بیماری‌ها و اختلالات می‌شود.

محمدرضا اعتمادی متخصص خون شناسی و سرطان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کم خونی ناشی از فقر آهن شایعترین نوع کم خونی است و هنگامی بروز می‌کند که بدن به میزان کافی آهن دریافت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه غذاهای حاوی آهن کافی می‌توانند خطر کم خونی را برطرف کنند، تصریح کرد: البته برخی از مواقع مصرف مواد غذایی خاصی می‌تواند موجب کم خونی شود حال آنکه مواد غذایی حاوی آهن نیز به اندازه مصرف شده است.

اعتمادی تاکید کرد: نوشیدن چای و قهوه همراه با وعده‌های غذایی، جذب آهن در بدن را با مشکل مواجه کرده و از این طریق موجب بروز یکی از شایعترین بیماری‌ها و اختلالات یعنی همان کم خونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی نظیر گوشت  گاو، صدف‌های خوراکی، اسفناج، عدس، سیب زمینی کباب شده،‌ تخم آفتابگردان و برخی از مواد معدنی حاوی آهن خوبی هستند.

اعتمادی یادآور شد: البته نباید در مصرف مواد غذایی فوق زیاده روی کرد چرا که برخی از این مواد می‌توانند عوارضی برای بدن به ویژه بر روی دستگاه گوارش داشته باشند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.