سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی:

این مجله ننگین با اشاره سران فرانسه، هتاکی‌ها را انجام داده است

امام جمعه موقت تهران گفت: در پرتو تشیع است که صاحب صنعت هسته‌ای شده‌ایم و اگر لیاقت داشته باشیم آن را از دست نخواهیم داد، لذا نباید صنعت هسته‌ای خود را به پول یا بدتر از آن به پول خودمان بفروشیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در تجمع اعتراض آمیز بازاریان کشور که درپی اقدام بی‌شرمانه نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم(س) در مسجد حاج سیدعزیزالله برگزار شد، ضمن تسلیت این اهانت، به ساحت امام زمان، رهبر عالیقدر و امت اسلامی اظهار داشت: این مجله ننگین با اشاره سران فرانسه این هتاکی‌ها را انجام داده و قلوب ما جریحه‌دار و متأثر کرده است.  
 
وی در رابطه با دلایل این اهانت‌ها به پیغمبر، تصریح کرد: این اهانت‌ها به پیغمبر، سنگین است زیرا اهانت به خدا و ارزش‌های عالم تمکین، اهانت به همه ادیان و تمام بشر است.  

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: پیغمبر خدا زندگی‌اش، رفتارهایش و جنگ و صلحش تمام و کمال برای دعوت الی الله بود و هیچ کاری را برای خود انجام نمی‌داد زیرا وی آینه حق و پرچم خدا بود و بت‌شکن و منادی حق بود.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی بیان داشت: پیامبر عظیم‌الشان ما طاغوت‌ها را زیر پا له کرد و همه موانع بندگی خداوند را برطرف کرد و تمام آبرو، اعتبار و آسایش خود را برای نجات بندگان خدا و در راه اسلام گذاشت.  
 
وی با بیان اینکه دوستی و دشمنی پیامبر تمام و کمال برای خدا بود گفت: همه امور پیغمبر از جانب خداست و رسالتی که بر عهده پیامبر گذاشته شد در مرحله اول دعوت به خدا و شکستن بت‌های درونی و بیرونی بود از همین‌رو پیامبر به مستضعفین این جرأت را داد تا مقابل ظالمان بایستند و برای خداوند متعال قیام کنند.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه پیامبر نقطه وصل بنده و خدا بود بیان داشت: نبی مکرم اسلام رسالت نجات بشر از ظلمات را برعهده داشت و همانطور که می‌دانیم استبداد و طاغوت کانون‌های ظلمت هستند، پیغمبر با برداشتن زنجیرها از گردن‌های انسان‌ها در مقابل ظلمت ایستادگی کردند و با این اقدام خود به مستضعفین و مظلومان این اراده را دادند تا در برابر قدرت‌های زورگو مقاومت کنند و در مقابل ظالمان بایستند.  
 
وی افزود: پیامبر خود نیز با مقاومت حکومت اسلامی را فراگیری کرد و مسیر ولایت را برای ائمه باز کرد از همین‌رو توانست دینش را تکمیل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه پیامبر چیزهایی را برای جهانیان آورد که در دنیا مثل آن وجود ندارد گفت: در آن دوران نیز پیامبر با مطرح کردن بحث‌هایی همچون مقاومت، طرح طرح‌های اقتصادی و سیاسی توانست جامعه اسلامی را به درستی اداره کند از همین‌رو وقتی حکومت اسلامی پیاده شود حاکمیت خداوند متعال نیز نمود پیدا می‌کند.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: پیامبر بت انحرافات و دنیاپرستی‌ها را از بین برد و طاغوت‌ها را کوچک کرد از همین‌رو ملت ما نیز باید در مقابل طاغوت‌ها و استکبار بایستد و مقاومت کند.  
 
وی ادامه داد: ملت ما ملتی است بدری و احدی است و در بعضی مواقع نیز از آنان بالاتر هستیم زیرا در جامعه ما به واسطه امام بزرگوار و ملت امروز راه پیغمبر را احیا کرده‌ایم و در مقابل آمریکای مستکبر ما انگلستان خبیث، شوروی و فرانسه پیروز شده‌ایم همانطور که خداوند در قرآن کریم آورده است که در برابر قدرت‌ها مقاومت کنید ما نیز مقاومت کرده‌ایم همانگونه که پیامبر دربرابر ابوسفیان و ابوجهل مقاومت کرد.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی خطاب به بازاریان گفت: در بازار اسلامی اگر بحث ربا مطرح شود بازار بوی ابوسفیان می‌گیرد و باید بدانید روزی را خدا می‌دهد و دنبال رزق و روزی حرام نروید.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه روزی ملت، عزت و عمرمان به دست بیگانگان نیست، بیان داشت: تمامی این‌ها دست خداوند متعال است و امام راحل نیز برای اینکه این موضوع را برای ما تشریح کند بحث مقاومت را مطرح کرد و این سفره را برای ما باز کرد تا ملت برای احقاق عزتش به دنبال استکبار نرود.  
 
وی تأکید کرد: اکنون در پرتو تشیع است که صاحب صنعت هسته‌ای شده‌ایم و اگر لیاقت داشته باشیم آن را از دست نخواهیم داد از همین‌رو نباید صنعت هسته‌ای خود را به پول یا بدتر از آن به پول خودمان بفروشیم و باید ازآن نگهداری کنیم و از مواضع خود عقب‌نشینی نکنیم.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اکنون صاحب ماهواره شده‌ایم و با پیشرفت‌های خود توانسته‌ایم کشورمان را به رخ جهانیان بکشیم که تمامی این افتخارات زیر سایه پرچم ولایت بوده است از همین‌رو این موضوع برای دنیای غرب سنگین تمام شده است که ما را تحریم می‌کنند.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دشمن با ایجاد فساد و شبکه‌های ماهواره‌ای، دل‌ها و ایمان‌های مردمان ما را هدف قرار داده است از همین‌رو با نفوذ در دانشگاه‌ها به دنبال ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی است به همین ترتیب مختلط بودن دانشگاه‌ها نیز به این موضوع کمک کرده است زیرا آنان به دنبال آنند که به ایمان جوانان ما ضربه وارد کنند اما ما با داشتن مساجد و علما فطرت‌های ما تحت تأثیر استکبار قرار نمی‌گیرد.  
 
وی خطاب به دشمنان افزود: شما شاه را آوردید  و بی‌حجابی را رواج دادید دیدید که در 15 خرداد ماه امام راحل جلو آمد و زمانی که امام دستگیر شد آیت‌الله خوانساری به واسطه ملت از امام راحل دفاع کرد از همین‌رو باید بدانید که این ملت بیدار و همیشه در صحنه است.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: دشمن با به راه انداختن 8 سال جنگ تحمیلی، جنگ نرم و فتنه به دنبال پایین آوردن پرچم ولایت و برافراشتن پرچم طاغوت بود اما این مردم ما بودند که با فضایی که علما در جامعه درست کرده بودند هوشیارانه در صحنه ایستادند و مقاومت کردند.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه تا به امروز یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان هستی زندگی می‌کنند این تعداد جمعیت به واسطه جلالیتی پیامبر آورده است که توانسته جبهه ایمان را گسترده کند و در آینده نیز این حق‌گرایی در جای جای جهان به عرصه ظهور خواهد رسید.  
 
وی ادامه داد: خداوند در قرآن آورده است که دشمنان دست از شما بر نمی‌دارند و در قسمتی دیگر آمده است که یهود شدیدترین دشمنی را با مسلمانان دارد از همین‌رو ما باید در قبال این دشمنی‌ها به هوشیاری خود ادامه دهیم و با بصیرت حرکت کنیم زیرا اسلام دین مناعت طبع است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به بازاریان گفت: شما بازاریان باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاورید از همین‌رو به دولتمردان می‌بایست فشار وارد کنید زیرا ما نباید به انتظار شکست تحریم بنشینیم و خود باید روی پای خود بایستیم و زیر پرچم ولایت حرکت کنیم زیرا تحریم و انتظار برای شکست آن چاره ساز نخواهد بود.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه رانت‌خواران وابسته به خارج مقابل تولید را می‌گیرند تصریح کرد: ما نباید بازار و مردم مصرفی و بدون تولید باشیم از همین‌رو باید در عرصه اقتصادی کشور و بخصوص در بحث اقتصاد مقاومتی اقدامات مهمی را انجام دهیم.  
 
وی افزود: همان‌گونه که امام راحل در زمان 8 سال دفاع مقدس فرمودند که جنگ برای ما نعمت بود این جنگ تحریم هم برای ما نعمت است و دولت باید از بازاریان یاد بگیرد و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند تا اقتصاد کشور رونق گیرد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: عده‌ای اکنون در تلاشند که خودباوری را از ملت شریف ما بگیرند و به ما بقبولانند که بدون آمریکا و غرب نمی‌توانیم زیر سایه امام زمان زندگی کنیم اما همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که این کشور پتانسیل‌های بالقوه‌ای دارد می‌توانیم با استفاده از این پتانسیل‌ها از بیگانگان مستقل شویم.  
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان به بیان خصوصیاتی از آیت‌الله خوانساری پرداخت و خاطر نشان کرد: آیت‌الله خوانساری مرجع عالیقدر تقلید بود و از آنجایی که سنت پیغمبر را پیاده می‌کرد خلیفه‌الله بود و وی فردی باتقوا و پارسا بود که در قدم اول به فکر دین و بعد از آن به فکر دنیای مردم و خود بود.  

انتهای پیام/
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.