سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

498 ژن قارچی در بانک جهانی ژن به ثبت رسید

عضو هیئت علمی گروه انگل شناسی و قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:در حال حاضر ۴۹۸ ژن قارچی در بانک جهانی ژن به ثبت رسید.


به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، ژن‌های قارچی به همت محمد جواد نجف زاده عضو هیئت علمی گروه انگل شناسی و قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری محققانی از هلند، برزیل و چین شناسایی و در بانک ژن بین‌المللی آمریکا (NCBI) به ثبت رسیده است.

محقق برگزیده جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان ایکه ‌ با شناسایی این قارچ‌ها و مخزن بیماری و اتخاذ روش مناسب درمانی می‌توان بیمار را سریعتر به شرایط عادی زندگی بازگرداند، افزود:همکاری با دانشگاه‌های کشورهای دیگر که از 5 سال پیش آغاز شده، به این گونه است که نمونه‌های قارچی که از منبع عفونت و یا بیماران دریافت شده است برای این گروه ارسال و مراحل تحقیقاتی آنالیز و مولکولی بر روی آنها انجام می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در سال 2013، 13 مقاله ISI با ضریب تاثیر میانگین 2 به بالا با همکاری محققانی از دیگر دانشگاه‌های جهان در زمینه های تشخیص‌های سریع با روش‌های مولکولی، تست حساسیت دارویی و فیلوژنتیک به چاپ رسید.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: ژنتیک ، قارچ ، مشهد ، محقق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.