سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فانی درمراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش عنوان کرد:

فعال کردن قانون شوراها و ایجاد تحول در مدیریت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: با فعال کردن قانون شوراها تحولی در مدیریت، تامین منابع و مشارکت آ‌حاد مختلف جامعه در آموزش و پرورش حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که امروز(دوشنبه) در سالن‌های همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش راهبرد اصلی این وزارتخانه در دولت یازدهم است، اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش دو سوم جمعیت دانش آموزی را که زمانی 19 میلیون دانش آموز بود در اختیار دارد در حالی که امکانات و تجهیزات این وزارتخانه در حال حاضر 1.5 برابر گذشته است بنابراین اکنون بهترین فرصت برای کیفیت بخشی در این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش می‌تواند به دو سیاست توسعه مشارکت فکری، عملی و مالی و تمرکز زدایی کمک کند گفت: آموزش و پرورش به دلیل آن که زیر ساخت منابع انسانی کشور را فراهم می‌کند یک فرا وزارتخانه است که همه دستگاه‌ها باید به آن کمک کنند.

فانی ادامه داد: هدف تشکیل شورای آموزش و پرورش بسیج امکانات مناطق و تمرکز زدایی است. اتکای صفر به بودجه دولتی مشکل آموزش و پرورش را حل نمی‌کند بلکه این وزارتخانه باید از سایر منابع و امکانات در نهادهای دولت و مردمی بهره‌مند شود.
 
 وزیر آموزش و پرورش ایجاد یک نظارت عمومی بر آموزش و پرورش را از دستاوردهای شوراها دانست و افزود: از طریق شوراهای آموزش و پرورش فرصتی را فراهم می‌کنیم تا نظارت عمومی در این وزارتخانه حاصل کنیم تا به دنبال آن نظارت مردم و نهادها در آموزش و پرورش فراهم شود.

فانی تصریح کرد: شوراهای آموزش و پرورش تجسم اراده ملی، رای توسعه فرهنگی هستند و اجرای کامل شوراها نه تنها یک ضرورت بلکه یک نیاز است.

فانی در پایان گفت: قانون شوراها هنوز ظرفیت استفاده نشده‌ای دارد و تمام مواد این قانون به طور کامل به کار گرفته نشده بنابراین از استانداران و اعضای شوراها درخواست می‌کنم قانون شوراها را فعال کنند تا به موجب آن تحولی در مدیریت آموزش و پرورش و تامین منابع بیشتر، مشارکت آ‌حاد مختلف جامعه و ارتقاء کیفیت در این وزارتخانه فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، مدیریت ، آموزش ، پرورش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.