سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد:

فریاد زیر آب سهامداران / بورس به تنفس مصنوعی افتاده است

بازار سهام تهران معاملات امروز خود را هم به بازی فروشندگان سهام واگذار کرد تا همچنان شاخص کل با 484 واحد افت چهره سرمایه‌گذاران و سهامداران غمگین‌تر از گذشته نشان دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بازار سهام تهران در حالی چیزی نمانده که با دی ماه 93 نیز خداحافظی کند که همچنان افت قیمتها ساز مشترک تمامی شرکتها و نهادهای قرمز تابلو بورس است سازی که فروشندگان سهام ماههاست به ناچار آن را می‌نوازند تا بیش از این ارزش دارایی‌شان کاهش نیابد.

تنها امروز دوشنبه شاخص کل 484 واحد دیگر از اندوخته خود را مدد فروش سهام در صنایع مختلف واگذار کرد تا سرانجام رقم 65 هزار و 835واحد بنام آن ثبت شود افتی معادل 73 درصد که هر چند به رویه عادی این هفته‌های بورس جدول شده اما برای اهالی بورس فریاد زیرآب شده است.

حال بورس خوب نیست این را هم دولت می‌داند و هم مجلس اما اینکه چرا تدبیری برای بهبود این وضعیت صورت نمی‌گیرد سوالی است بهبود این وضعیت صورت نمی‌گیرد سوالی است که اهالی بورس مدتها است از خود می‌پرسند البته بخش عمده‌ای از مشکلات بورس به خبرهای خارج از آن معطوف شده به نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به نرخ بهره‌ مالکان، اما در این بین سازمان بورس عالی‌ترین نهاد ناظر بازار سرمایه معتقد است که مشکل بورس یک شبه بوجود نیامده که یک شبه از هم از میان برود اما هم دولت و هم مجلس به صیانت از سرمایه سرمایه‌گذاران اهتمام لازم را دارند  که نشانه‌اش اقداماتی است که در دست اجرا است اقداماتی که اصرار داریم با خود جمعی هیئت وزیران تصویب و اجرایی شود.

به طور مثال  مصوبه امروز کمیته ثبات بازار سرمایه در خصوص صنایع پالایشگاهی بود که به شرکتهای پالایشی یک دوره 5 ساله برای ارتقا کیفیت فرآورده‌های اصلی و سوخت هوایی داده شد خبری که این صنایع را مورد توجه سرمایه‌گذاراتن قرار خواهد داد.

شاید سازمان بورس با تغییراتی که به خود دیده این بار می‌خواهد گامهای بنیادین بای صنایع بورس بود اما این گامها نیازمند صبر و حوصله‌ای است که به نظر می‌رسد نزد اهالی بازار لبریز شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، بورس ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.