سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

سرانه مصرف سموم کشاورزی در قزوین نصف میانگین جهانی

مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین در رابطه با میزان مصرف سموم کشاورزی در قزوین گفت: سرانه مصرف سموم کشاورزی در قزوین نصف میانگین جهانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ابراهیمی اظهار داشت: در راستای تولید محصولات ارگانیک و گواهینامه‌دار مصرف سموم کشاورزی در قزوین از وضعیت مطلوبی برخوردار است به نحوی که سرانه مصرف سموم کشاورزی در استان قزوین نصف میانگین جهانی است.

وی ادامه داد: سرانه مصرف سموم کشاورزی در کشور و استان قزوین 500 گرم در هکتار اسنت که این رقم در کشورهای دیگر 1 کیلوگرم در هکتار است، البته باید تمام تلاش کشاورزان به این موضوع معطوف شود که با اصلاح نحوه کشت و شرایط داشت محصولات کشاورزی این مقدار را به حدقال برسانند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به محصولات کشاورزی شناسنامه دار افزود: محصولاتی که دوره "پارنس" را بگذرانند به این معنی که زمان سمپاشی، کوددهی و سایر اقدامات کشاورزی برای انسان هیچ خطری ندارند و وزارت جهاد کشاورزی به این محصولات گواهینامه سلامت ارائه می‌کند.

ابراهیمی گفت: محصولات ارگانیک با گواهینامه دار متفاوت است به این صورت که در محصولات ارگانیک هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نشده باشد و حتی کود دامی که برای آن استفاده می‌شود، دامها از مواد طبیعی تغذیه کرده و زمین‌های آنان نیز تا سه سال باید هیچگونه کود شیمیایی استفاده نکرده باشد.

وی انار طارم و فندق الموت را به عنوان محصولات ارگانیک تولید شده در قزوین معرفی کرد.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.