سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سد بالاخانلو بوئین زهرا؛

برآورد اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای احداث سد بالاخانلو بوئین زهرا

مدیرکل آب منطقه ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو پروژه بسیار مهمی است که آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستا را در منطقه بوئین زهرا تأمین می کند و برای احداث آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛قزوینی افزود: سد بالاخانلو از پروژه های مهم آبی استان قزوین است که بر روی رودخانه حاجی عرب در منطقه بوئین زهرا بسته می شود و با احداث آن آب شرب 5 شهر و 30 روستا و بخشی از آب کشاورزی منطقه نیز تأمین می شود.

وی افزود: عملیات اجرایی آن از یک سال پیش آغاز شده و تا کنون 11 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، همچنین از دیگر اهداف این پروژه می توان به آبیاری 200 هکتار از اراضی پایین دست و نیز 4200 هکتار از اراضی کشاورزی، تغذیه مصنوعی سفرههای زیرزمینی، احیای آبخوان دشت، برطرف کردن آب مورد نیاز محیط زیست و کنترل سیلاب اشاره کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای قزوین با اشاره به ایجاد راه دسترسی این پروژه نیز عنوان کرد: ایجاد راه دسترسی این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی و تردد خودروها در آن جریان دارد، بخشی از تونل انحرافی این پروژه نیز انجام شده که طول آن 379 متر است که روزانه 2 متر در این بخش پیشروی دارد.

وی با اشاره به تعداد نیروی انسانی و ماشین آلات در حال کار در این پروژه افزود: 80 نفر نیروی انسانی و حدود 60 دستگاه ماشینآلات سبک و سنگین در این پروژه به کارگیری شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.