سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ مشکوک دادستان پرونده "آمیا"

رسانه‌ها در خبری فوری از کشف جسد دادستان مسئول تحقیق درباره پرونده "آمیا " در منزلش خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ کشف جسد "آلبرتو نیسمن" ساعاتی قبل از شهادت دهی وی در مقابل نمایندگان پارلمان درخصوص اتهامش علیه رئیس جمهور آرژاتنین در مورد  سرپوش گذاشتن در ماجرای بمب گذاری در مرکز یهودیان در بوینوس آیرس روی داد. پلیس آرژانتین در تحقیقات اولیه احتمال خودکشی البرتو نیسمن را رد کرده است.

نیسمن پیشتر "کریستینا دی کرشنر" رییس جمهور این کشور را به پنهانکاری درباره پرونده دست داشتن ایران در بمبگذاری مرکز یهودیان بوئنوس آیرس در 1994 میلادی متهم کرد و گفته بود این اتهام درپی شنود مکالمات متحدان نزدیک رییس جمهور صورت گرفته است با این حال مسئولان دولت آرژانتین این اتهامات را بی پایه و اساس توصیف کرده اند و اعلام کردند افرادی که این اتهامات را مطرح کرده اند ارتباطات نزدیکی به آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا دارند و این اقدام آنها توطئه ای برای تضعیف حمایت مردمی از رییس جمهور در آستانه انتخابات است. 

این  دادستان فدرال آرژانتینی در حالی رییس جمهور آرژانتین را به پنهانکاری درباره پرونده متهم کرده است که دولت آرژانتین این اتهامات را بی پایه و اساس و بخشی از توطئه سازمان های جاسوسی برای ضربه زدن به مناسبات سیاسی و دیپلماتیک آرژانتین با ایران توصیف کردند. 

آنها اعلام کردند که افرادی از جمله آلبرتو نیسان که این اتهامات را مطرح کرده اند ارتباطات نزدیکی به سیا دارند و از سازمان های اطلاعاتی آمریکا حقوق می گیرند و این اقدام آنها توطئه ای برای تضعیف حمایت مردمی از رییس جمهور در آستانه انتخابات است.



انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار ، مرگ ، دادستان ، پرونده ، امیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.