سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نداشتن تحرک بدنی خطر بیماری‌های گوارشی را 30 درصد افزایش می‌دهد

نداشتن تحرک و فعالیت بدنی،خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی را به ویژه در افرادی که زمینه این بیماری‌ها را دارند،تا حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.

محمدحسین افتخاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ورزش نکردن و نداشتن تحرک بدنی،یکی از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی،دیابت و سرطان‌ها است.

وی تأکید کرد:نداشتن تحرک و فعالیت بدنی،خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی را به ویژه در افرادی که زمینه ابتلا به این بیماری‌ها را دارند،تا حدود 30 درصد افزایش می‌دهد.

افتخاری افزود:بروز اختلالات و مشکلات روده‌ای و رفلاکس از جمله مهمترین بیماری‌های گوارشی هستند که نداشتن تحرک و فعالیت بدنی،می‌تواند احتمال ابتلا به آنها را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه نوع زندگی انسانها و ماشینی شدن زندگی موجب کاهش تحرک و فعالیت بدنی شده است،خاطر نشان کرد:درحال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از افراد جامعه گرفتار انواع و اقسام بیماری‌های مزمن و همچنین آسیب‌ها و بیماری‌های استخوانی،مفصلی و عضلانی می‌شوند که ورزش نکردن و نداشتن فعالیت بدنی نقش عمده‌ای در بروز این مشکلات دارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ورزش ، گوارش ، دیابت ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.