سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدر جمالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت فرانسه منتظر عواقب هتاکی‌ها و اجبار کشف حجاب برای صدور ویزا باشد

مسئول سابق واحد بررسی و تحلیل دانشگاه صنعتی شیراز گفت: دولت فرانسه با حمایت خود از نشریه هتاک چارلی ابدو و مجبور کردن ایرانیان به کشف حجاب برای صدور ویزا، خشم میلیون‌ها مسلمان را به جان خود خریده و باید منتظر عواقب این کار خود باشد.

"کامران صدرجمالی"در گفتگو با خبرنگار اجزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، ضمن محکوم کردن اهانت نشریه موهن فرانسوی به ساحت رسول مکرم اسلام(ص) گفت: در حرکت ضد دینی این نشریه دو مسئله پیگیری می‌شود، یکی اینکه با چاپ کاریکاتورهای موهون ساحت پیامبر اسلام را مورد اهانت قرار دادند و از سوی دیگر افرادی را برای حمله به دفتر این نشریه ترغیب کردند که همگی فرانسوی‌الاصل بودند که در آن پدیده حمایت مسلمانان از حرکات تروریستی طرح ریزی شده بود.

وی تصریح کرد: حکم هتاکان به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) بر طبق قوانین اسلامی کمتر از اعدام نیست و کسانی که با برداشت‌های سطحی از مفهوم آزادی بیان، دست به تمسخر سخیفانه پیامبر 1.5میلیارد مسلمان می‌زنند، خود عامل اصلی افراطی‌گری هستند.

مسئول سابق واحد بررسی و تحلیل دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به پروژه مظلوم نمایی نشریه هتاک به مقدسات اسلامی که پس از حملات اخیر به دفتر این نشریه بطور گسترده توسط رسانه‌های غربی کلید خورده است، اظهار داشت: جریان ضداسلامی و دستان پشت پرده صهیونیستی که نقش آن در این سناریوی به خوبی قابل مشاهده است، تلاش دارد به بهانه همدردی با قربانیان این حادثه و مقابله با تروریسم، اهانت به مقدسات اسلامی را به خورد افکار عمومی جهان قرار داده اما تظاهرات‌های گسترده مسلمانان در روزهای گذشته این سناریوی مضحک را از ابتدا با شکست مواجه کرده است.

وی با یادآوری سابقه ننگین این نشریه افزود: دامنه هتاکی‌های در سال‌های گذشته به دیگر ادیان مقدس مانند مسیحیت نیز کشیده شده بود و اعلام موضع اخیر پاپ فرانسیس درباره لزوم احترام نشریات به مقدسات دینی نشان می‌دهد پیروان دیگر مذاهب الهی نیز قرابتی با این حرکات گستاخانه که برخی لیبرال مسلکان افراطی برای مطرح کردن خود پیش گرفته‌اند، ندارند.
 
صدرجمالی ضمن اعلام حمایت از تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت فرانسه در کشورمان، عنوان کرد: دانشجویان، ملت ایران و مسلمانان جهان در مقابل این سناریوی ساده لوحانه سکوت نخواهند کرد و این اقدام شنیع را به نحو ممکن محکوم خواهند نمود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت فرانسه با حمایت خود از نشریه هتاک چارلی ابدو و مجبور کردن ایرانیان به کشف حجاب برای صدور ویزا، خشم میلیون‌ها مسلمان را به جان خود خریده و باید منتظر عواقب این کار خود باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: هتاکی ، صدر ، جمالی ، پیامبر ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.