وی افزود: سازمان در دو سطح پوشش و کیفیت، شبکه را رصد میکند. یکی، بر اساس گزارشهای دورهای اپراتورها که هر سه ماه یک بار تمام شاخصها از جمله پوشش را گزارش میکنند و سپس از طریق گزارشهای ستاد و مناطق که هر شش ماه یکبار در کشور، شاخصها از نظر میزان برآورده کردن انتظارات بررسی میشود.
داداش زاده با بیان این که در بسیاری از شاخص های کیفی مربوط به شبکه و پوشش از سنوات قبل تا به حال رشد بسیار خوبی را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: با این وجود، از نظر ما و مردمی که انتظار ارایه سرویس مناسب دارند، هنوز اپراتورها باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند، به ویژه در زمینه پوشش درون شهرها و منازل، جاده ها و مناطق روستایی مقداری از شاخصها عقب هستیم و مردم انتظار رسیدگی به این وضعیت را دارند.
وی در عین حال با اشاره به برخی مشکلات از جمله مشخص نبودن محدوده شهرها و روستا گفت: علی رغم این که نیازمند ایجاد یک سری سایت های جدید هستیم عدم همکاری دستگاه های مختلف باعث اشکال در کار اپراتورها شده است. به ویژه در شهرها که اپراتورها با مشکلات بسیاری مواجه هستند که به سختی قابل حل است و همین امر موجب پوشش نامناسب در برخی مناطق پرجمعیت شهری شده و با توجه به رشد ساختمان سازی در بسیاری شهرها طبیعتاً اپراتورها مسوولیت سنگینی برای پوشش و بهینه سازی شبکه دارند.
وی با تاکید بر این که هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی و منظقه داریم کرد: اپراتورها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب کیفیت و پوشش برسیم.
داداش زاده در بخش دیگر سخنان خود در مورد سیمکارتهای بی نام و نشان نیز گفت: تا پیش از عید، باید مطابق مصوبات کمیسیون و دستور العمل نظارتی ابلاغی به اپراتورها، تکلیف سیم کارتهای دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص شود.
وی با تاکید بر این که در شبکه مخابرات کشور، سیم کارت فعال بدون نام و نشان نداریم، اظهار داشت: هر دو اپراتور به یک میزان دارای سیم کارتهای اشکال دار با هویت جعلی هستند و از این رو باید به تکمیل کد ملی سیم کارت های فاقد کد ملی پرداخته و سپس نسبت به احراز هویت صاحب سیم کارت با کسی که از آن استفاده می کند، اقدام کنند.