سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه کننده‌ی فیلم «روز مبادا» در «یک فیلم یک سلام»:

برای جذب مخاطب به هر وسیله‌ای متوسل نشدیم

تهیه کننده‌ فیلم «روز مبادا» گفت: ما در این فیلم سعی داریم که مخاطب را به فکر فرو بریم ولی قصد نداشتیم که به هر وسیله‌ای مخاطب را به سینما بکشانیم.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست مطبوعاتی فیلم «روز مبادا» با فائزه عزیزخانی کارگردان، محمد احمدی‌ تهیه کننده‌، علی گراکوهی صدا بردار، پرویز آبنار صداگذار و شیرین آقارضا کاشی ظهر امروز در پردیس ملت برگزار شد.
 
فائزه عزیزخانی کارگردان این فیلم، گفت: فضای فیلمنامه این طور می‌طلبید که از اعضای خانواده و خویشاوندان خود استفاده کنند. ایده‌ی این فیلم از یک داستان کوتاه که در مجموعه داستان منتشر نشده‌ی من بود، گرفته شده است. وقتی دیدم این موضوع قابلیت فیلم شدن را دارد، برای ساخت آن اقدام کردم.
 
وی افزود: از بیشتر بستگان برای بازی کردن در این فیلم دعوت کردم و از آن‌ها بازی گرفتم. به نظر من "روز مبادا" نشان دهنده‌ی درد بانوان نیست و یک حرف است که از طریق آن‌ها گفته شده. در این پروژه "عباس کیارسمتی" به من کمک زیادی کرد. وقتی فیلمنامه‌ی‌ آماده شده را به او دادم،‌ از آن استقبال کرد و به من توصیه کرد آن را هرچه زودتر به فیلم تبدیل کنم. هدیه تهرانی هم که در این فیلم حضور افتخاری دارد،‌ در جریان کار به ما کمک کرد.
 
وی در پایان سخنانش شعار فیلم را اینگونه بیان کرد: «"دوستت دارم"، طریقه‌ی مصرف: سه بار در روز، بعد از صبحانه، ناهار و شام».
 
محمد احمدی‌ تهیه کننده‌ این فیلم گفت: وقتی با کارگردان این فیلم آشنا شدم،‌ این را در نظر داشتم که مهمترین چیز برای تهیه کننده این است که بداند کارگردان چه می‌خواهد و در این مورد هم وی می‌دانست که چه می‌خواهد بگوید.
 
احمدی بیان کرد: من خوشحالم که این فیلم ساخته شده است؛ می‌توانم بگویم که یک فیلم خاص و ویژه است و فضای رئال دارد و همه‌‌ی بازی‌ها یک دست و خوب اجرا شده است.
 
وی همچنین افزود: وقتی فیلمی ساخته می‌شود، دیده شدن فیلم خیلی مهم است اما پتانسیل هر فیلم با فیلم‌های دیگر متفاوت است.
 
وی با اشاره به فیلم «سوپر استار» گفت: به غیر از این فیلم که تهیه کننده‌ آن بودم و برای گیشه ساخته شده بود، برای اکران تمام فیلم‌هایم دوندگی کرده‌ام. ما در این فیلم سعی داریم که مخاطب را به فکر فرو بریم ولی قصد نداشتیم که به هر وسیله‌ای مخاطب را به سینما بکشانیم. من مطمئنم مخاطب از دیدن این فیلم لذت خواهد برد.
 
احمدی در پایان گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم حتی بیشتر از کارگردان راغب به ساخت آن بودم. سکانس‌ها جذاب و دوست داشتنی است و مسائل این فیلم، مسئله‌ی خیلی از خانواده‌ها است. شاید این فیلم پتانسیل اکران وسیع نداشته باشد اما زندگی در فیلم جاری است و مورد پسند قرار خواهد گرفت.
 
علی گراکوهی، صدا بردار فیلم بیان کرد: این کار کم لوکیشن‌ نبوده است. جذابیت این فیلم در این است که وقتی فیلم شروع می‌شود،‌ احساس می‌کنید که در یک خانواده قرار دارید و لحظاتی از زندگی روزمره یک خانواده را مشاهده می‌کنید. در قسمت صدا برداری مشکلاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها نصب میکروفن یقه‌ای برای بازیگران بود و دوربین هم معلق بود. ضمن اینکه نمی‌توانستیم از بوم استفاده کنیم.
 
وی افزود: مسلما صحنه‌هایی بوده است که به لحاظ فنی و مواردی دیگر احتیاج به تکنیک داشته است که من  از پرویز آبنار برای کمکش تشکر می‌کنم.
 
پس از نمایش یک سکانس از فیلم، از پرویز آبنار صداگذار فیلم، دعوت به سخنرانی شد.
 
آبنار گفت: وقتی پیشنهاد همکاری را از طرف عزیزخانی دریافت کردم،‌ با در نظر گرفتن شرایط پذیرفتم، چون فیلم برایم جذاب بود و با وجود سختی کار، آماده‌ی همکاری شدم.
 
وی افزود: فکر می‌کنم این فیلم جزء فیلم‌های استثنایی جشنواره باشد و در این فیلم حضور یک مرد بین وهم و واقعیت وجود دارد.
 
شیرین آقارضا کاشی، مادر کارگردان و بازیگر فیلم گفت: من هنرپیشه نیستم. یک نابازیگر بودم که با خانم عزیزخانی همکاری کردم. باید بگویم که بازیگر کار پر زحمتی است و نقش من در این فیلم شبیه زندگی همه‌‌ی ما است؛ مثل خانم‌های دیگر در یک زندگی عادی.
 
آقارضا کاشی در ادامه گفت: این فیلم روی هم رفته اثر قشنگی است و فیلمنامه‌ی قشنگی هم دارد. به خصوص اینکه به نظرم حرف دل خانم‌ها و درد زنان جامعه‌ی ما است.
 
سپس از پوستر فیلم «روز مبادا» توسط محمد احمدی تهیه کننده،‌ رونمایی شد.
 
گفتنی است؛ طراح پوستر و عکاس این فیلم، امید صالحی بوده است.
 

انتهای پیام/رس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.