سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه نگاری باشگاه خبرنگاران از افتتاح هفتمین دوره از مجلس دانش آموزی؛

چشمان منتظر دانش آموزان‌ رئیس جمهور را ندید / سوال پسر شهید از وزیر آموزش و پرورش

150 نفر از دانش آموزان‌ سراسر کشور امروز در مراسم هفتمین دوره‌ی مجلس دانش آموزی طوری دور هم جمع شدند که مراسم ضمن تأخیر نیم ساعته بدون حضور رئیس جمهور نیز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، 150 نفر از دانش آموزان دوره‌ی متوسطه سراسر کشور امروز( یکشنبه ) با حضور در محل مجلس سابق شورای اسلامی دور هم جمع شدند تا هفتمین دوره از مجلس شورای دانش آموز را با نیم ساعت تأخیر و بدون حضور رئیس جمهور افتتاح کنند.

*نخستین نشست از هفتمین دوره مجلس دانش آموزی کار خود را پس از قرائت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران با نطق رئیس هیات رئیسه سنی آغاز کرد.

*رئیس هیات رئیسه سنی در ابتدای مراسم از مجلس دانش آموزی به عنوان صنفی مشورتی اشاره کرد که به ارائه راهکارهای پیش رو و تصمیم ساز برای مسئولین کشور می‌پردازد.

*در ادامه مراسم شعر ساغر ابراهیم‌پور دانش آموز یزدی که برگزیده‌ی پرسش مهر 14 بود توسط یکی از اعضای هیات رئیسه سنی خوانده شد.
پس از آن حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت  آ‌موزش و پرورش برای ایراد خیر مقدم به حاضرین در مراسم بر روی جایگاه حاضر شد.

*کفاش ابتدا از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد اگر چه رئیس جمهور به دلیل حضور در شورای اقتصاد نتوانست در این مراسم شرکت کند اما از شما خواستارم که سلام جمع حاضر را به رئیس جمهور برسانید.

 وی در ادامه سند اعتیاد و راههای مقابله با آن در جامعه‌ی دانش آموزی، بررسی علل شیوع رفتارهای پرخطر در مدارس، سند مهندسی فرهنگی و راههای تقویت بصیرت و سند مقابله با جنگ نرم و بررسی راهکارهای تحول آفرینی در آموزش و پرورش را از نتایج عمده‌ی شش دوره گذشته مجلس دانش آموزی برشمرد.

*در ادامه وزیر آموزش و پرورش به شش ساعت تربیتی در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: اعتدال در امور لازمه‌ی تربیت متوازن و همه جانبه در جامعه است و از نمایندگان دانش آموزان خواست تا برنامه‌های آموزش و پرورش را نقد کرده و نظرات دانش آموزان سراسر کشور را به مسئولین این وزارتخانه منتقل کنند.

*در ادامه‌ این مراسم یکی از نمایندگان مجلس دانش آموزی به نقش هنر و توجه مسئولین به این رشته اشاره کرد و خواستار بازشدن دریچه‌های هنر و افزایش فارغ التحصیلان در این رشته شد.

نماینده‌ی اصفهان ناطق بعدی مراسم بود و ضمن آنکه از عدم حضور رئیس جمهور در این مراسم  سخن گفت معتقد بود که آموزش و پرورش یک وزارتخانه مصرف کننده نیست بلکه نیازمند همکاری همه جانبه‌ی دولت است.

نماینده‌ی جامعه دانش آموزی اصفهان از رئیس جمهور درخواست که مجلس دانش آموزی کشورهای جنبش عدم تعهد را تشکیل دهد چرا که این موضوع ناظر بر استاندارد سازی مدارس و آموزش و پرورش در کشورهای عدم عضو تعهد است.
وی در ادامه خواستار حل مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش بویژه در شهرها و مناطق کوچک و تغییر شیوه تدریس معلمان شد.

نماینده جامعه دانش آموزان استثنایی ناطق بعدی مراسم بود. او از صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران خواست تا با هماهنگی سازمانها حمایتی و آموزشی نسبت به تولید و پخش برنامه‌های ویژه‌ی دانش آموزان  استثنایی در قالب آموزش تربیت نوشتاری، آموزش خانواده ها و ورزش و هنر در رسانه‌ی ملی تلاش کنند.

نماینده ی دانش آموزان استثنایی در ادامه گفت:  سازمان آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی باید در چارچوب قوانین بودجه‌ی سالانه خدمات توانبخشی ، حمایتی ، آموزشی و حرفه‌آموزی را با مشارکت خانواده‌ها ایجاد کنند.

*حمایت جدی در استخدام فارغ التحصیلان استثنایی، کاهش دغدغه‌های فکری و روانی خانواده‌های دانش آموزان استثنایی در خصوص هزینه‌های ایاب و ذهاب و کتابهای درسی و افزایش سهمیه‌ی دانش آموزان نابینا و ناشنوا در پذیرش دانشگاه‌ها بخش دیگری از نماینده ی جامعه‌ی دانش آموزان استثنایی بود.

*ناطق بعدی نماینده‌ی اقلیتهای مذهبی بود که به موضوع تغییر در محتوای کتب درسی در مقطع دبیرستان و افزایش تعداد سوالات کتاب ادیان الهی در کنکور سراسری اشاره کرد.

*در ادامه مراسم یکی دیگر از نمایندگان مجلس دانش آموزی اجرای طرح هوشمند‌سازی در تمامی مدارس کشور و لغو تعطیلی پنجشنبه‌ها و بازگرداندن آن به روزهای تحصیلی را خواستار شد.

*در این مراسم محسن شهرکی فرزند عیسی شهرکی که یکی از شهدای فرهنگی ترور از خطه‌ی سیستان و بلوچستان بود به جایگاه آمد و خطاب به حاضرین در مراسم گفت:‌ من افتخار می‌کنم که پسر شهید هستم و منتظرم تا امام زمان ظهور کند تا بتوانم خون پدرم را از دشمنان اسلام، پدر نازنینی که بدنش را تیرباران کردند بگیرم.

*آقای وزیر چرا آن نامردان پدرم را تیرباران کردند او که دوست داشت به دانش آموزان درس بیاموزد پس چرا این گونه رفتار کردند تا قلب من به درد آید.

دوست دارم که پدرم با مهربانی دست بر سرم بکشد و آیا شما این کار را برای من انجام می‌دهید؟

*در ادامه‌ی این مراسم وزیر آموزش و پرورش خطاب به فرزند شهید شهرکی گفت:‌ فرزند دلبندم ایران به بوستان سبز و بزرگی می‌ماند که در جای جای آن گلهای بسیاری زینت دارند و به  یقین یکی از آن گلهای معطر هستی که دامان پک میهن را آراسته‌ای و موجب افتخار شده‌ای اگر چه هنوز 9 ساله هستی و فصلهای زیادی از تقویم پربرگ زندگی ورق نخورده اما من به عنوان پدری سالخورده و معلم باور دارم که حقایق را به خوبی می‌دانی. تو فرزند یک معلم سرفراز از خطه‌ی قهرمان خیز هستی، معلمی که عاشقانه چون شمع سوخت تا با سرمایه‌ی وجودش راه درست زندگی را برای فرزندانش روشن کند و دقیقاً به خاطر این هدف والا پدر شما و معلم فداکار ما مورد هدف دشمنان کوردل قرار گرفت.

در پایان این مراسم وزیر آموزش و پرورش از فرزند شهید شهرکی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، ایران ، راهکار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
پدر دانش آموز
۲۰:۳۴ ۲۸ دی ۱۳۹۳
لطفا از رئيس جمهور كه به مجلس دانش آموزي حاضر نشده اند سوال كنيد كه با وجود اهميت چنين تشكل دانش آموزي برنامه ريزي بهتري مي كردند تا درجمع آيندگان كشور حضور يابند
سیدرضاحسینی
۲۰:۳۰ ۲۸ دی ۱۳۹۳
سلام علیکم. دولت محترم و وزیرمحترم آموزش وپرورش لطفا درمورد پرداخت هرچه سریعتر پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی سال93 اقدام فرمایند. آیا جایزاست برای تهیه جهیزیه و هزینه ازدواج فرزندانمان وامهای با30%بهره ازبانکها با آن همه مشقتهایش بگیریم درحالی که آموزش وپرورش می تواند باپرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگانش ازاین ضرر مادی جلوگیری کند؟. متشکرم.