سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکرار//لطفا بودجه المپیک، سال 94 تامین شود

"ریوی" صد میلیاردی و اعزام 300 تایی

کمیته ملی المپیک در سال کسب سهمیه المپیک 2016 ریو نیازمند بودجه ای حداقل 100 میلیارد تومانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ کمیته ملی المپیک روزهای حساسی را به لحاظ تصویب بودجه سال 94 پشت سر می گذارد. گفته می شود برای بودجه سال آینده کمیته، مبلغ 22 میلیاردی در نظر گرفته اند در حالیکه براساس تخمین مالی صورت گرفته در سال کسب سهمیه المپیک، این بودجه پاسخگوی فدراسیون های المپیکی نخواهد بود.

سال آینده، سال حساس و سرنوشت ساز ورزش ایران برای المیک ریو محسوب می شود. سالی که ورزشکاران همه هم و غم خود را برای اخذ ورودی المپیک می گذارند و در این راه نیازمند حمایت های مالی و معنوی مسئولان هستند.

به جز شرایط حساس رشته های مدال آور ایران در المپیک (کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دوومیدانی)، رشته های المپیکی هم توجه ویژه ای را برای موفقیت می طلبند.

گفته می شود رشته های المپیکی در سال 94 برای آمادگی و کسب سهمیه حدود 300 اعزام در برنامه های خود به کمیته ملی المپیک اعلام کرده اند در حالیکه بودجه 22 میلیاردی جوابگوی آن نخواهد شد.

کمیته ملی المپیک برای کمک به فدراسیون های ورزشی نیازمند بودجه صد میلیارد تومانی است در حالیکه درخواست خود را تا حدود 70 تا 80 میلیارد تومان نیز کاهش داده است. با این حال شنیده می شود دولت این درخواست را به سال 95 موکول کرده است در حالیکه کاهش بودجه در سال 94 و انتقال آن به سال دیگر، دردی از ورزش دوا نخواهد کرد و شاید همه موقعیت های المپیکی شدن را بگیرد.

در هر صورت در شرایط تقسیم بودجه سال آینده، ورزش نیازمند حمایت مسئولان فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه دولت است تا راه موفقیت خود را تا المپیک ریو برساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، المپیک ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.