سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خواستار شد:

ایجاد تماشاسرا در محلات

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از ایجاد تماشاسرا در محلات تهران خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، نخستین نشست شورای هماهنگی مجموعه جشنواره شمسه 4 با حضور مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، دبیر مجموعه جشنواره های شمسه، متولیان مناطق تخصصی (ستادهای معین) و مشاوران تخصصی در سالن کنفرانس معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست عبادالله رمضانی رییس ستاد مرکزی مجموعه جشنواره های شمسه اظهار داشت: چهارمین دوره شمسه را در حالی آغاز می کنیم که سه دوره را پشت سر گذاشتیم دوره اول اقدامات برندسازی انجام شد و اثرات ارزشمند آن موجب جلب توجه افکار به اقدامات فرهنگی شهرداری تهران و تبدیل شمسه به الگوی برنامه ای در حوزه اجتماعی و فرهنگی شد که به دنبال آن سایر جشنواره های معاونت اجتماعی شکل گرفتند.   

وی با اشاره به عمق بخشی به فعالیت ها در دوره دوم شمسه، افزود: از دوره سوم به بعد با عزم مدیران محلات و خانه های سه گانه حوزه فرهنگی و حمایت امنای محلی از حضور عوامل بیرونی در فرآیند شهر بی نیاز شدیم و هم اکنون آمادگی کامل در ساختار شهرداری تهران ایجاد شده است و امسال بناداریم در ارتباط شمسه با ساختار مدیریت شهری  در سطح نواحی تمرکز کنیم و در این زمینه بر اساس محورهای سه گانه هویت، سبک زندگی و مدیریت تغییرات فرهنگی و اهداف کلان 18گانه شهرداری تهران شمسه 4 با شعار « توانمند سازی کانون های محلی» تلاش دارد تا در حوزه فرهنگی بتواند ادبیات مشترکی جهت انتقال صحیح مفاهیم جشنواره با بهره گیری از ظرفیت محوری و توانایی های شهروندان ایجاد نماید.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از نیروی انسانی به عنوان سرمایه اجتماعی یاد و اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از همت، توانمندی، تدبیر افراد دلسوز حوزه فرهنگی بتوانیم موجب تحقق اهداف غایی جشنواره شمسه در کلانشهر تهران شویم.

همچنین طی این نشست حمید کیانی معاون برنامه ریزی اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و دبیر مجموعه جشنواره های شمسه به تشریح ارکان، اهداف، برنامه ها و فعالیت های شمسه چهارم در قالب دستورالعمل اجرایی و سیاست های کلان شمسه پرداخت و گفت: مجموعه جشنواره های شمسه که از سال سوم در سه گروه آیینی، تجسمی و فرهنگی و هنری متمرکز شده از سال چهارم با تمرکز در 2 حوزه آموزش و سازماندهی تلاش دارد تا همزمان نسبت به ارتقاء سطح و تاثیر درون جشنواره و توانایی شرکت کنندگان و هنرمندان اقدام نماید. 

وی تصریح کرد: شمسه جریانی اجتماعی و تربیت محوری است که با  قالب های گوناگون ترویجی و رقابتی خود، توامان در خدمت تعالی فرهنگی شهروندان و ارتقای توان مدیریت شهری قرار می گیرد.
دبیر مجموعه جشنواره های شمسه، شمسه را «یک پروژه توانمندسازی شهری و ملی محله محور» دانست و افزود: شمسه اول با شعار محوری «شمسه ؛ از مردم ، با مردم، برای مردم»، شمسه دوم با شعار اهل کدام شمسه اید و شمسه سوم با شعار جشنواره کانون های محلی شهر تهران برگزار شد.

وی شعار اصلی دوره چهارم شمسه را توانمند سازی کانون های محلی؛ آموزش و سازماندهی عنوان کرد.

کیانی، ستادهای تخصصی شمسه چهارم را این گونه اعلام کرد: منطقه یک در گروه جشنواره های آیینی، منطقه 2 در گروه جشنواره های تجسمی، منطقه 4 در گروه جشنواره های فرهنگی و هنری، منطقه 5 شمسه موضوعی، منطقه 16 ستاد خبری شمسه، منطقه 22 شمسه مجازی،  مسئولیت هدایت، حمایت و نظارت بر اجرای برنامه ها و تحقق اهداف شمسه در گستره شهر تهران را بر عهده دارند. همچنین موسسه همشهری به عنوان رکن رسانه ای مجموعه مدیریت شهری، ستاد حمایت رسانه ای شمسه را عهده دار است.

 در این نشست آیت الله سید جمال الدین دین پرور، رییس بنیاد نهج البلاغه با اشاره به شرایط شکل گیری شمسه و عزم مجموعه شهرداری تهران در تحول فرهنگ پایتخت اظهارداشت: تشکیلات فرهنگی، علمی و هنری شمسه برای شناسایی جذب هزاران جوان با استعداد بوجود آمد تا زیر سایه قرآن و مکتب اهل بیت (ع) در این فضا تنفس کنند.

وی برگزاری جشنواره شمسه را از اقدامات خوب ماندگار شهرداری تهران دانست و افزود: از آنجایی که فعالیت های فرهنگی همواره با اخلاقیات و روح جامعه مرتبط است؛ باید به صورت زیربنایی و مستمر انجام شود که خوشبختانه جشنواره شمسه با تداوم و استمرار آن می تواند اهداف عالی انقلاب اسلامی را پیاده سازد.

آیت الله دین پرور اظهار امیدواری کرد جشنواره شمسه با بهره گیری از آموزه های ناب قرآن، نهج البلاغه و فعالیت های هنری و همچنین اراده جدی دست اندرکاران آن و اهتمام در اجرای تمامی نکات اشاره شده در دستورالعمل شمسه، نقش مهم خود را در ایجاد پویایی و تحول در نسل جوان جامعه به خوبی ایفا کنند تا شکوفایی در این زمینه حاصل شود.

در پایان حسن خوشنویس مشاور راهبردی شمسه و همچنین معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 1و 2و 4 و 5 و 16  به عنوان ستادهای معین (تخصصی) و گروه مشاوران تخصصی شمسه، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه شمسه چهارم مطرح کردند.

لازم به ذکر است، چهارمین مجموعه جشنواره های آیینی، تجسمی و فرهنگی و هنری شمسه در رشته های قرآن، نهج البلاغه ، دعا و نيايش، عکس، نقاشی و تندیس، گرافيك و تصويرسازي، كاريكاتور، خوشنویسی، فیلم، نمایش، سرود و موسيقي، شعر و ادب برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تماشاسرا ، محلات ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.