سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام عربستان به رئیس جمهور یمن:

تجاوز به استان مأرب تجاوز به ریاض محسوب می‌شود

برخی منابع اعلام کرده اند که عربستان در پیامی به رئیس جمهوری یمن درباره تجاوز به استان مأرب یمن هشدار داده و آن را همانند تجاوز به عربستان و ریاض عنوان کرده.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری "یمن پرس" برخی منابع آگاه در گفتگو با روزنامه "اخبار الیوم" اعلام کرده اند که عربستان سعودی در پیامی کوتاه و شدیداللحنی به رئیس جمهوری یمن، جنگ و تجاوز به استان "مأرب" یمن را تجاوز و جنگ با ریاض عنوان نموده است.

این منابع گفته اند: عربستان سعودی در پیامی به "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری یمن با اعلام مخالفت قاطع با هرگونه جنگ و یا درگیری در استان مأرب درباره هرگونه توطئه و یا نرمش و ضعف دولتی و رسمی از سوی مقامات یمن در باره این مسأله هشدار داده است.

این منابع در ادامه گفته اند: مقامات عربستان به رئیس جمهوری یمن تأکید کرده اند که هرگونه تجاوزی به استان مأرب و قبائل این استان که از سوی دولت مورد پذیرش قرار گیرد، چه از جانب نیروهای انصارالله باشد و چه از سوی افراد دیگر به منزله تجاوز مستقیم به عربستان سعودی و امنیت ملی این کشور و نیز کشورهای خلیجی به شمار می‌رود.

گفتنی است، استان مأرب که از استانهای نفت خیز یمن بوده و در مرزهای عربستان سعودی قرار دارد، از مناطقی است که عربستان تلاش دارد تا کنترل آن بدست انقلابیون یمن نیافتد.



انتهای پیام/
برچسب ها: تجاوز ، استان ، مأرب ، ریاض ، محسوب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.