سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوءاستفاده داعش از نوجوانان در تبلیغات

بسیاری از پژوهشگران تاکید نموده‌اند گروه تروریستی داعش در نوارهای تبلیغاتی خود به طرزی خشونت بار از نوجوانان استفاده می‌کند که این عمل به شدت از نظر روانی و اجتماعی برای نسل های بعدی زیان بار است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اتحادیه روزنامه نگاران به نقل از "جفری بایس" سخنگوی سازمان جهانی "یونیسف" می گوید: مشارکت در اعمال خشونت آمیز برای نوجوانانی که در معرض آن قرار دارند بار روانی بسیار سنگینی تحمیل می کند و مشکل بزرگی برای کشورهایی که در آن زندگی می‌کنند به شمار می‌رود.

بایس افزود: شاهد مثال های فراوانی طی دهه ها در سراسر جهان پیرامون تاثیر این مورد بر کودکان که بسیار ویرانگر می باشد در اختیار داریم؛ بویژه آنکه گروه تروریستی داعش از این اسلوب نه فقط به عنوان ابزاری جهت جذب سرباز استفاده می کند که حتی جهت شکل دهی آینده ای که این کودکان بزرگان آن خواهند بود و با همین افکار رشد می یابند سوء استفاده می‌کند.

وی توجه را بدین نکته معطوف داشت که در عراق امکان کاستن از حجم این مشکل وجود ندارد و ما در مقابل هزاران هزار کودک قرار داریم که به شدت نیازمند کمک هستند.

پیش از این نیز گزارش ها گزارش داده بودند که گروه تروریستی داعش پادگان‌هایی را جهت آموزش کوکان تاسیس نموده که در ان به این کودکان انجام عملیات انتحاری، آدم ربایی و ویرانگری را آموزش می‌دهد.

همچنین "چارلز لیستر" پژوهشگر مرکز "بروکینگز" نیز تصریح نموده این گروه تروریستی طی چند ماه گذشته اقدامات خشونت آمیز خود که نوجوانان آن را انجام می دهند و یا در آن مشارکت دارند را افزایش داده است.

لیستر توضیح داد: پرورش نوجوانان با ذهنیتی این چنینی تضمین می کند فضایی که این گروه تروریستی اکنون ایجاد کرده سربازان جدیدی را برای سالهای آتی پرورش خواهد داد و آینده این گروه را تامین خواهد نمود.

پیش از این خود گروه تروریستی داعش کلیپ هایی را منتشر ساخته بود که در آن کودکانی را نشان می داد که آموزش های لازم نظامی و نحوه استفاده از سلاح های مختلف را دریافت می کنند و مستقیما جنایت ها و شکنجه های عناصر تروریستی علیه دیگران را مشاهده می‌کنند.

گفتنی است که گروه تروریستی داعش اخیرا انتشار نوارها و تصاویر تبلیغاتی که در آن کودکان اقدامات خونین مرتکب می شوند را افزایش داده است؛ به نحوی که یکی از این نوارها که این هفته مورد بررسی قرار گرفت نوجوانی را نشان داد که با خود سلاح هفت تیر حمل می کند و به سمت سر دو مردی که با دستان بسته در مقابل او ایستاده اند تیراندازی می‌کند.



انتهای پیام./.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.