سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افغانستان نیازمند سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه است

عضو مجلس سنای افغانستان با تأکید بر ضرورت سرمایه‎گذاری سرمایه‎گذاران خارجی در افغانستان آن را زمینه‎ساز رفع مشکلات کشورهای منطقه دانست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "نثاراحمد حارس"، سناتور افغان ، با اشاره به سفر رئیس جمهور افغانستان به امارات و گفت‎وگو با مقام‎های آن کشور در خصوص ضرورت سرمایه‎گذاری در افغانستان گفت: سرمایه‎گذاری کشورهای منطقه می‎تواند زمینه ساز رفع و دفع مشکلات موجود شود.
 
حارس افزود: در صورتی که سرمایه‎گذاران کشورهای منطقه در افغانستان سرمایه‎گذاری کنند، تفاهم، تعامل و همچنین هم‎اندیشی میان کشورهای منطقه به دلیل وجود منافع مشترک ایجاد خواهد شد و به این صورت کشورهای منطقه برای رفع و دفع مشکلات همدیگر تلاش خواهند کرد.
 
وی تأکید کرد: دولت‎های منطقه نیز با این وجود برای رفع ناامنی‎های افغانستان و وجود تروریست‎ها در این کشور اقدامات عملی و صادقانه داشته و زمینه رفاه اجتماعی و زندگی مسالمت‎آمیز سیاسی در منطقه را فراهم می‎کند.
 
این عضو مجلس سنای افغانستان با اشاره به تلاش‎های دولت افغانستان برای جلب سرمایه‎گذاری کشورهای منطقه در این کشور گفت: دولت افغانستان از زمان آغاز زمامداری «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین تاکنون در همین راستا تلاش کرده است.
 
وی وجود حجم بالای مراودات تجاری با ایران و پاکستان را نتیجه‎ این تلاش‎ها دانست و گفت: افغانستان هم‎اکنون بخشی از نیازمندی‎های خود را از مسیر ایران وارد می‎کند که این خود زمینه منافع 2 کشور را مساعد کرده است.
 
نثاراحمد حارس گفت: با توجه به گذشته و راهکارهای نوین برای جلب سرمایه‎گذاری، دولت افغانستان باید راهکار توافق با کشورهای منطقه را روی دست گرفته و از این مسیر چالش‎های اقتصادی و سیاسی خود را مرتفع سازد.
 
حارس گفت‎وگوی رئیس جمهور افغانستان با مقام‎های عربی و سرمایه‎گذاران خارجی در امارات را کار ستودنی دانست و تأکید کرد: افغان‎ها امیدوار هستند تا این گفت‎وگوها و گفت‎وگوهای دیگر برای سرمایه‎گذاری در افغانستان نتیجه مثبت و ملموسی داده و افغانستان را از کشور وارداتی به کشور صادراتی تبدیل کند.
 
وی سفر اشرف‎غنی را در جلب اعتماد جهانی برای سرمایه‎گذاری در افغانستان ارزنده برشمرد و تصریح کرد: احتمالاً رئیس جمهور افغانستان با تجار کشورهای خارجی نیز در این سفر دیدار کرده و به آنها زمینه‎های سرمایه‎گذاری در افغانستان را تشریح خواهد کرد.
 
این سناتور افغان ناامنی‎ها را مشکلات و چالش‎های اصلی فرا روی سرمایه‎گذاری سرمایه‎گذاران خارجی در افغانستان دانست و گفت: با همکاری کشورهای منطقه می‎توان لانه‎های تروریستی را از این کشور از بین برد.
 
وی یکی از راهکارها برای کشورهای منطقه را برگزاری نشست‎هایی دانست که باید در آن چالش‎ها و مشکلات کنونی منطقه بررسی شده و اقدامات عملی در برابر آن گرفته شود.
 
حارس در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان ساخت: تا زمانی که هماهنگی و همکاری منطقه‎ای به وجود نیاید، هیچ‎گاه و هرگز نمی‎توان حدس زد که در برابر تمام مشکلات و چالش‎های روز افزون منطقه فایق آمده‌ایم.
 
/انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.