سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی فضلی در دیدار با وزیر کشور عراق اعلام آمادگی کرد:

گسترش روابط و همکاری های استانی میان دو کشور

وزیر کشور از آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران درجهت ارتقاء و تقویت روابط با جمهوری عراق خبر داد و گفت: همکاری های امنیتی، پلیسی، تجاری، بازرگانی و همچنین توسعه روابط و همکاری های استانی بخشی از این اقدامات می باشد

به گزارش گروه دولت باشگاه خبرنگاران، محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق که عصر امروز شنبه وارد کشور شد، ساعاتی پس از ورود به تهران با رحمانی‌فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد .
بر اساس این گزارش ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار با محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق با اشاره به پیشینه روابط میان دو کشور و ملت ایران و عراق ، تلاش در جهت ایجاد امنیت، ثبات و یکپارچگی در کشور عراق را بخشی از موضوعات مورد توجه دولت جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وزیر کشور در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک همه جانبه به کشور عراق گفت: مبارزه با تروریسم و کمک های مشاوره ای در این زمینه بخشی از تلاش ها و همکاری های ایران به شمار می رود.

رحمانی فضلی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل گیری گروهک تروریستی داعش، سیاست روشنی را در خصوص نقد فرصت طلبی ها و سوء استفاده کشورهای غربی در نحوه مواجه با این گروه داشته است .

وزیر کشور کیفیت برگزاری مراسم اربعین حسینی در سالجاری را منطبق بر راهبرد ایجاد وحدت و همچنین برقراری امنیت در کشور عراق دانست و گفت: شیطنت های برخی کشورها درحمایت از گروهک تروریستی نظیر داعش در آینده آثار خود را در این کشورها بر جای خواهد گذاشت.

وزیر کشور در ادامه این دیدار از آمادگی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران درجهت ارتقاء و تقویت روابط با جمهوری عراق خبر داد و گفت : همکاری های امنیتی ، پلیسی ، تجاری ، بازرگانی و همچنین توسعه روابط و همکاری های استانی بخشی از این اقدامات می باشد.

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنین آمادگی لازم در خصوص تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه مسائل پلیسی، تبادلات کارشناسی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر و مبارزه با جرایم سازمان یافته با کشور عراق را دارد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به تهران و ملاقات با مقامات کشور با اشاره به شکل گیری دولت جدید عراق، انسجام بوجود آمده درعراق را متأثر از این موضوع بیان کرد و گفت : نقش نیروهای مردمی و ارتش عراق درمبارزه با تروریسم حائز اهمیت است.

محمد سالم الغبان درپایان از کمک های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران در جهت ایجاد ثبات و پایداری در کشور عراق تشکر کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.