سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

فقط تعهد برای ماندگاری در مناطق محروم کافی نیست

دکتر ضیایی گفت: یکی از راهکارهای قابل اجرای وزارت بهداشت در حوزه آموزش در جهت ماندگاری نیروی متخصص در مناطق محروم و کمتر برخوردار افزایش ظرفیت بومی گزینی دانشگاه‌ها در این مناطق است.

دکتر امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دانش‌آموختگان حوزه بهداشت و درمان در ابتدای آموزش به وزارت بهداشت و درمان متعهد می‌شوند در ازای خدماتی که برای تحصیل دریافت کرده‌اند در پایان دوره آموزش در مناطقی که وزارت بهداشت تعیین می‌کند ارایه خدمت دهند. 

وی ادامه داد: هر چند این ارایه تعهد وجود دارد ولی صرفا تعهد کفایت نمی‌کند و ضمانت اجرایی محکمی برای خدمت رسانی در مناطق محروم نیست بنابراین بر اساس ظرفیتی که در شیوه نامه وزارت بهداشت وجود دارد و به زودی با امضای وزیر به تمام دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ می‌گردد ظرفیت جدید پذیرش در مناطق کمتر برخوردار و محروم ایجاد می‌گردد تا اقدامی به پذیرش بیشتر دانشجو از نیروهای بومی داشته باشند. 

دکتر ضیایی گفت: بنابراین مناطق محروم می‌توانند علاوه بر ظرفیت مشخص وزارت بهداشت نیروی جدید به صورت بومی بپذیرند که این در ‌‌نهایت به ماندگاری نیرو‌ها در مناطق محروم و ارایه خدمت متخصصین در این مناطق کمک زیادی می‌کند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.