سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی «من دیه‌گو مارادونا هستم» در برنامه «یک فیلم، یک سلام»؛

بهرام توکلی: سینمای خاصی برای خودم قائل نیستم/ حرمت جشنواره را نگه‌داریم

کارگردان فیلم «من دیه‌گو مارادونا هستم» گفت: امیدوارم استقبال از سینما فقط به جشنواره فیلم فجر محدود نشود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست رسانه‌ای فیلم "من دیه‌گو مارادونا هستم" با حضور بهرام توکلی ، نویسنده و کارگردان، جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده، سعید آقاخانی و گلاب آدینه بازیگران این فیلم صبح امروز در پردیس ملت برگزار شد.

بنابراین گزارش در چهارمین روز برنامه «یک فیلم، یک سلام» بهرام توکلی، کارگردان فیلم بیان کرد: "من دیه‌گو مارادونا هستم" فیلم کمدی به معنای متعارف آن نیست اما یک اثر با تلقی غیر جدی نسبت به وقایع اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: من هیچ سینمای خاصی برای خودم قائل نیستم و همیشه در حال تجربه فضاهای مختلف بودم، من لحن این فیلم را دوست داشتم و از مدت‌ها قبل در نظر داشتم که در این مورد و با این مضمون فیلم بسازم.

وی با انتقاد از تقسم‌بندی موضوعی بازیگران در سینما گفت: من اعتقادی به تقسیم‌بندی بازیگران ندارم و ممکن است از بازیگری استفاده کنم که در یک نوع خاص بازیگری کرده است.

توکلی اظهار داشت: ما در این فیلم 13 یا 14 بازیگر داشتیم که همکاری با این گروه برای من اتفاق خوبی بود و جنس کار من با آثار قبلی متفاوت بود.

توکلی ابراز داشت: من از 6 فیلمی که ساخته‌ام دو اثر اقتباسی بوده است، من از جواد نوروزبیگی بخاطر اینکه در این شرایط اقتصادی و با وجود فشاری که فیلم‌سازان و تهیه‌کنندگان متحمل می‌شوند با ما همکاری کرد و برای من تجربه شیرینی بود،‌از اینکه ایشان شرایط خوبی را برای این فیلم فراهم کرده است.

کارگردان "من دیه‌گو مارادونا هستم" بیان کرد: احترام به جشنواره فجر به عنوان گسترده‌ترین نهاد فرهنگی باید نگه‌داشته شود، ما سینمایی‌ها نباید از درون به جشنواره ضربه بزنیم و ضمن بیان انتقادات ، حرمت جشنواره را نگهداری کنیم که در بحث نقد مسائلی مورد نظر است که یکی از آنها رعایت ادب است، برخی از دوستان فکر می‌کنند هر چه بی‌ادب‌تر و خشن‌تر باشند و نقد را با بی‌ادبی مطرح کنند مهم می‌شوند و این خیلی بد است. جشنواره یک حرکت فرهنگی است که معایبی هم دارد مثل تمام اقداماتی که در کشور انجام می‌شود. وظیفه ما این است که جشنواره را از آسیب‌های بیرونی محافظت کنیم و خود را هنگام بیان نقد مهم ندانیم چون برخی از افرادی که جشنواره را نقد می‌کنند فکر می کنند که چه شخصیت مهمی هستند.

وی در پایان گفت: از همه مردم درخواست دارم از تمام فیلم‌های جشنواره استقبال کنند و این استقبال در اکران پس از جشنواره نیز انجام شود، چون ما هر سال چندین اثر خوب در سینما داریم که باید دیده شود.
 
گلاب آدینه بازیگر "من دیه‌گو مارادونا هستم" پس از سخنان توکلی گفت: من با استقبال و اشتیاق به دفتر آقای توکلی رفتم و خیلی زود به توافق رسیدیم، در طول ساخت فیلم هم راضی و مشتاق و خوشحال بودم، چون آقای توکلی خیلی مصمم و جدی بود و کاری به جز فیلم‌سازی انجام نداده است.

وی افزود: من در این فیلم نقش دو خواهر را که دو قلوی همسان هستند بازی می‌کنم و به دلیل اینکه هنوز فیلم را ندیده‌ام و هیجان زیادی برای دیدن آن دارم نمی توانم در خصوص جشنواره و جوایز آن صحبت کنم، باید بگویم که سعید آقاخانی بازیگر بسیار با اخلاق و خوبی است که بازی خوبی هم دارد.

وی اشاره کرد: در یک صحنه رویارویی با نقش دوم خود م را داشتم که دخترم نورا نقش بدل من را بازی کرد و بابت این لطف از او سپاسگزارم. فضای تولید و گروه برنامه‌ریزی با نظم و ترتیب کارها را پیش می بردند و روال کار مثل خارجی‌ها بود.من اول به خاطر فیلم‌نامه و بعد گروه این کار را پذیرفتم.

وی در پایان گفت: "من دیه‌گو مارادونا هستم" اثر مفرحی است که تماشاگران مطمئنا نکات جالبی را در آن پیدا می‌کنند.امیدوارم همیشه سالن‌های سینما پر از مخاطب باشد تا این هنر دچار ضعف نشود.

جواد نوروزبیگی، تهیه کننده فیلم "من دیه‌گو مارادونا هستم" گفت: قبلا سابقه کار را با بهرام توکلی را در فیلم "پرسه در مهر" داشتم. ما از ابتدا همه جوانب را در نظر گرفتیم و هم حضور در جشنواره‌ و هم گیشه را در نظر داشتیم.

وی افزود: امیدوارم از این فیلم استقبال به عمل آید و همچنین انشاله دیه‌گو مارادونا دعوت ما را برای حضور در ایران بپذیرد و طبیعی است وقتی به رئیس جمهور ما لباسش را هدیه کرده است، دعوت ما را هم بپذیرد.

نوروزبیگی بیان کرد: من امسال 6 فیلم را ساخته‌ام که 3 فیلم از من پذیرفته شد اما آن 3 فیلمی را که پذیرفته نشد را هم خیلی دوست داشتم. این فیلم مفرح و کمی فوتبالی است.

سعید آقاخانی بازیگر فیلم "من دیه‌گو مارادونا هستم" گفت: من اهل فوتبال نیستم اما تجربه بازی در این فیلم خوب و جذاب بود. من کاراکترهای مختلفی را بازی می‌کنم که یکی از آنها نویسنده ای است که داستان را روایت می‌کند.

وی افزود: من هنوز فیلم را ندیده‌ام و چون آقای توکلی تغییراتی را در فیلم داده است نمی‌دانم چه اتفاقاتی افتاده است اما به نظر من فیلم خیلی رازآلود و جذاب است.

آقاخانی بیان کرد: من از این فیلم خیلی لذت بردم و مطمئنم برای تماشاگران هم جذاب خواهد بود.

شعار این فیلم این است که « فرافکنی دسته جمعی جهت کاهش عذاب وجدان عمومی» .

سپس از پوستر فیلم که طراح آن علی باقری بوده است رونمایی شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.