سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

شانس ماندگاری پزشک در مناطق محروم با افزایش پرداخت‌ها بالا می‌رود

دکتر امیرحسین ضیائی گفت: در راستای ممانعت برای فرار از قانون گذراندن طرح افزایش پرداخت می‌تواند بسیار کمک کننده باشد که تا حدی می‌تواند جبران سختی‌های گذراندن طرح را جبران کند.

دکتر امیرحسین ضیائی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: طبیعی است که فرار از قانون گذراندن طرح وجود دارد ولی در حال حاضر آن قدر نیرو نداریم که بتوانیم قانون طرح در مناطق محروم را تغییر دهیم. ضمن اینکه تعهداتی که دانش آموختگان حوزه پزشکی در ابتدای ورود به این حوزه می‌دهند، غیرقابل تغییر است و متأهل بودن یا نبودن آن‌ها تأثیری برای گذراندن طرح در مناطق محروم ایجاد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ایده‌آل این است که خدمت‌رسانی اجباری کاهش یافته و ارائه خدمت به صورت داوطلبانه افزایش پیدا کند که این مستلزم افزایش ظرفیت بومی‌گزینی در مناطق محروم و کمتر برخوردار است.

دکتر ضیائی گفت: طبق قانون عدالت آموزشی و شیوه نامه تأمین نیروی انسانی برای مناطق کمتر برخوردار که به زودی ابلاغ می‌گردد، طی برنامه درازمدت 10 ساله، به نقطه‌ای می‌رسیم که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، نیروی مورد نیازش را به صورت بومی تأمین خواهد کرد و این منجر به حذف دوره طرح و تغییر محل زندگی می‌گردد ولی تا آن زمان ناگزیر از ادامه دوره طرح نیروی انسانی برای تأمین متخصص در مناطق محروم هستیم. ضمن این که بهبود پرداخت‌ها و ارائه پرداخت‌های ثابت برای افرادی که در این مناطق خدمت می‌کند، شانس ماندگاری نیروی انسانی متخصص در این مناطق را افزایش می‌دهد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.