سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المانیتور به نقل از یک منبع دیپلماتیک:

مذاکره کنندگان در حال کار بر روی چارچوب واقعی توافق جامع هسته‌ای هستند

یک منبع دیپلماتیک حاضر در مذاکرات هسته‌ای بهپایگاه المانیتور گفت که که مذاکره‌کنندگان حاضر در مداکرات هم اکنون در حال کار بر روی چارچوب واقعی توافق نهایی هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری المانیتور به نقل از مذاکره‌کنندگان حاضر در ژنو نوشت که  آنها با نوعی حس فوریت جدید در حال تلاش برای رسیدن به توافق هستند.

بر اساس این گزارش مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی در ژنو تلاش کردند بدون فوت وقت کار بر روی چارچوب توافق هسته‌ای نهایی را پیش ببرند.

المانیتور در ادامه این گزارش نوشت: اعضای تیم هسته‌ای آمریکا و ایران روز پنجشنبه نشستی در یکی از هتل‌های ژنو داشتند که بر اساس نشانه‌ها مشخص شده که آنها در حال تلاش برای رسیدن به پیش‌نویس سندی قابل ارائه به اعضای گروه 1+5 هستند.

قرارا است ایران و گروه 1+5 روز 18 ژانویه بر اساس توافق چند ماه پیش برای تمدید مهلت مذاکرات در شهر ژنو دیدار کنند. و همچنین آن‌ها در تلاشند تا چارچوبی را برای رسیدن به توافق تا ماه مارس نهایی کنند.

یک دیپلمات حاضر در گفت‌وگوهای روز پنجشنبه به المانیتور گفت: "ما در حال کار بر روی پیش‌نویس یک چارچوب نیستیم بلکه بر روی چارچوبی واقعی کار می‌کنیم. فکر می‌کنم طی چند روز آینده پی خواهیم برد که چقدر پیشرفت حاصل شده است."


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.