سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرگردانی تانکرهای سوخت در مرز سیستان و بلوچستان با "افغانستان"

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان گفت: 159 دستگاه تانکر حامل هیدروکربن از ابتدای دی ماه جاری در مرز میلک با ولایت نیمروز افغانستان سرگردان هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "علی خانقائی" روز چهارشنبه  افزود: افغانستان از اول دی ماه با اعلام استاندارهای جدید برای فرآورده های نفتی هیدروکربنی، از تخلیه تانکرهای حامل این محموله از مبداء ایران جلوگیری کرده است.

وی اظهار داشت: 120 دستگاه تانکر حامل هیدورکربن در داخل مرز میلک و 39 تانکر در خاک افغانستان به دلیل نداشتن استاندارهای جدید برای تخلیه بار سرگردان هستند.

وی گفت: برای ورود و تخلیه تانکرهای حامل فرآورده های دیگر نفتی از جمله گازوئیل و بنزین از مرز میلک در خاک افغانستان مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سیستان و بلوچستان افزود: رایزنی بین گمرکات دو کشور برای رفع سرگردانی تانکرهای حامل هیدروکربن در حال انجام است.

خانقائی ادامه داد: در صورت رسیدن به توافق، بار تانکرهای حامل هیدروکربن در خاک افغانستان تخلیه می شود و در غیر این صورت به داخل کشور عودت خواهند شد.

پایانه مرزی میلک به عنوان مرز مجاز بین المللی در فاصله 243 کیلومتری زاهدان و در مجاورت روستای میلک در ضلع جنوبی شهر دوست محمد مرکز شهرستان هیرمند واقع شده و تا نخستین شهر افغانستان «زرنج» مرکز ولایت نیمروز چهار کیلومتر فاصله دارد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.