سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار ظریف و همتای آلمانی مطرح شد

تاکید بر رشد همکاری های فی مابین/ لزوم تسریع دستیابی به توافق جامع هسته ای

در ملاقات وزرای خارجه ایران و آلمان، دو طرف ضمن استقبال از رشد همکارهای فی مابین، بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در تمامی ابعاد تاکید نمودند.

به گزارش گروه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، دکتر ظریف در چارچوب رایزنیهای خود با مقامات اروپایی عصر روز پنج شنبه 25 دیماه وارد برلین پایتخت آلمان شد و با آقای اشتاین مایر وزیر خارجه این کشور ملاقات و در خصوص موضوعات مختلف گفتگو نمود.

در این ملاقات دو طرف ضمن استقبال از رشد همکارهای فی مابین، بر گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در تمامی ابعاد تاکید نمودند.

دکتر ظریف و اشتاین مایر در این ملاقات همچنین آخرین تحولات مربوط به منطقه بویژه عراق و سوریه  مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند و بر لزوم برخورد قاطع و همه جانبه با خشونت و افراطی گری و نیز گروههای تروریستی تاکید کردند.

طرفین همچنین مساعی جمعی کلیه کشورها برای ریشه کنی افراطی گری در منطقه و جهان راضروری دانستند.

آخرین تحولات هسته ای و گفتگوهای اخیر با گروه 5+1 از جمله دیگر موضوعات مطروحه در این ملاقات بود که دو طرف با توجه به مذاکرات متعدد و فنی صورت گرفته طی یک سال و نیم اخیر میان ایران و 5+1، بر لزوم دسترسی هرچه سریعتر به توافق جامع با لحاظ نمودن ملاحظات و نقطه نظرات اساسی دو طرف تاکید کردند.

لازم به ذکر است پیش از این ملاقات وزرای خارجه ایران و آلمان در یک کنفرانس مشترک خبری شرکت نمودند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.