سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران

حوادث فرانسه بخش کوچکی از آن چه است که ایران به غرب هشدار داده بود

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه با اشاره به هشدارهای جمهوری اسلامی به کشورهای غربی مبنی بر عدم بهره برداری از تروریسم در منطقه گفت: این حادثه بخش کوچکی از هشدارهایی است که ایران به کشورهای غربی گوشزد کرده بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه ختم شهید ابوالقاسم اسدی در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقی که در خصوص شهید اسدی رخ داد از لحظه وقوع حادثه با مقامات ذیربط یمن دنبال شده و خوشبختانه عناصر این حادثه دستگیر شده و اطلاعات موثق در این خصوص به دست آمده که کشف مسائل بیشتری در این رابطه کمک کرد.

معاون عربی آفریقایی وزیر خارجه با بیان این که شرایط یمن شرایط خاصی است و ما همچنان پیگیر وضعیت آقای نیکبخت یکی از همکاران دیپلماتمان که توسط تروریست ها ربوده شده اظهار داشت: خوشبختانه ایشان در سلامت کامل به سر می برند و همه تلاش ما این است هر چند با تاخیر اما با سلامت ایشان به ایران بازگردند.

وی با تاکید براینکه ایران اولین کشوری است که اکنون در خط مقدم برای مبارزه با تروریست در عراق، سوریه و منطقه به صورت جدی حضور دارد تصریح کرد: این در حالی است که از ابتدای بحران در سوریه ما همواره به کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه هشدار دادیم که نسبت به بهره برداری تروریسم جدا اجتناب کنند چرا که تبعات منفی آن همه منطنقه و جامعه بین المللی را در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به حوادث فرانسه اظهار داشت: این اتفاق حادثه کوچکی است از آن چه که توسط جمهوری اسلامی هشدار داده شده بود و ما امیدواریم غربی ها و برخی کشورهای منطقه با اهتمام جدی نسبت به مبارزه با تروریسم بدون اتخاذ سیاست دو گانه عمل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ایران در هماهنگی کامل و بنا به درخواست دولت عراق و سوریه به مبارزه قاطع با تروریسم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.