سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه درمان گران اعتیاد با اطلاعات به روز در دانش اعتیاد گام بردارند

اتحاد شبکه درمان گرانه اعتیاد کشور و کسب اطلاعات به روز در خصوص دانش اعتیاد و مخدرها از موضوعاتی است که در مجموعه همایش علمی یک روزه اعتیاد و آسیب‌ها‌ی روانی و به همت مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دنبال می‌َشود.

رضا دانشمند عضو مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه طیف وسیعی از درمانگران اعتیاد با حضور در مجموعه همایش‌های باز آموزی اعتیاد و آسیب‌ها‌ی روانی در به روز رسانی دانش اعتیاد سهیم می‌شوند و اتحاد شبکه درمانگران کشور و تعامل آنها خود نکته‌ی مهمی است که از دستاوردهای این همایش محسوب می‌َشود. 

روانپزشک کشورمان در ادامه با اعلام حدود 5 هزار کلینیک ترک اعتیاد که از مجوز برخوردارند، خاطر نشان کرد: آمار کلینیک های با مجوز، بدون مجوز، آمار اعتیاد کشور، تنوع استفاده از مخدرها بیانگر این مطلب است که درمانگران باید هوشیارانه به تغییرات سبک و الگوی مصرف مخدرها اشراف داشته باشند تا بتوانند در عرصه اعتیاد به طور موثر نقش آفرینی کنند. 

سردبیر فصل نامه اعتیاد در ادامه گفت: همانطور که الگوی مصرف از شیشه به هرویین و مواد توهم زا تغییر پیدا می‌کند آگاهی شبکه درمان گران نیز باید به روز شود و این افراد با آمادگی کامل در عرصه درمان کشور ظاهر شوند. 

گفتنی است مجموعه همایشهای باز آموزی اعتیاد و آسیب‌های روانی در دانشگاه علوم زیستی در آخرین پنجشنبه هر ماه برگزار می‌َشود و به شرکت کنندگان امتیاز باز آموزی غیر مدون ویژه اعطا می‌گردد.



انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.