سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه النهار مذاکرات ظریف و کری در ژنو "بسیار مثبت" ارزیابی کرد

یک روزنامه لبنالنی در گزارشی مذاکرات وزاری خارجه ایران و آمریکا را بسیار مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه النهار لبنان  مذاکرات روز چهارشنبه "محمد جواد ظریف" وزیر خارجه ایران و "جان کری" همتای آمریکایی در ژنو را مثبت ارزیابی کرد.

این روزنامه به نقل از منابع دیپلمات که نامشان فاش نشده است نوشت: مذاکرات روز نخست که هیچ موضع رسمی در پی آن منتشر نشد، خیلی مثبت بود.

به گفته این منابع صرفا موضوع هسته‌ای ایران روز میز مذاکره ژنو نبود. "همه می‌دانند که دیدارهای ژنو با دیدارهای وین تفاوت می‌کند و در آن ابعاد سیاسی موضوع هسته‌ای که تأثیری مستقیم بر این موضوع و عموما بر روابط ایران-آمریکا دارد، بررسی می‌شود، بر خلاف وین که مخصوص ابعاد فنی برنامه هسته‌ای ایران بود."

النهار نوشت: "شاید گردش کوتاه وزرای خارجه ایران و آمریکا در کنار دریاچه "لمان" سوئیس که حد فاصل ژنو و فرانسه است، تأثیر مثبتی بر فضای مذاکره گذاشته است چرا که دو وزیر تصمیم گرفتند به هتل "ماندارین اورینتال" بازگردند و جلسه جدیدی تا ساعت 8 شب  برگزار کنند در حالی که پایان مذاکره ساعت 6 اعلام شده بود."

روزنامه النهار همچنین  در ادامه به نقل از این منابع دیپلمات همچنین نوشت: قطعا پرونده‌های منطقه‌ای نیز مطرح شده است، بویژه اینکه کری قبل از دیدار با ظریف با "استفان دی‌میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرده بود.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.