سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آیسسکو" انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد

سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) را به شدت محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی روزنامه البیان امارات در شماره امروز خود نوشت: سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) با صدور بیانیه‌ای، اقدام روزنامه «لوموند» و نشریه‌های لیزیکو، لیبراسیون، لومانیتی و لوبوان فرانسه در انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) در پی حمله تروریستی چهارشنبه گذشته به دفتر نشریه فرانسوی «شارلی إبدو» را به شدت محکوم کرد.

این منبع تصریح کرد: در این بیانیه که روز گذشته صادر شد، آمده است این اقدام نژادپرستانه غیراخلاقی که احساسات صدها میلیون مسلمان را برانگیخته است، بیانگر تمایل مسئولان این روزنامه‌ها و نشریات برای تشدید نژادپرستی و تشویق به تروریست است بنابراین این رفتار به طور کلی از آزادی بیان به دور بوده و در حقیقت پافشاری بر تحقیر مقدسات مسلمانان با روحیه استعماری و خود خواهی است.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: سازمان آیسسکو در این بیانیه از دولت‌های عضو و سازمانهای حقوق بشر و سازمان یونسکو خواست این اقدام تحریک ‌آمیز که مغایر با اعلامیه جهانی پیرامون تنوع فرهنگی است، محکوم کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) در روزنامه‌ها و نشریات فرانسوی همچنین با قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص دعوت به عدم تعرض به ادیان و نمادهای دینی مغایرت دارد.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: مدیرکل سازمان آیسسکو از موضع دولت مغرب به خاطر شرکت نکردن در تظاهرات ضد تروریستی در پاریس تمجید و قدردانی کرد.

این سازمان همچنین از تصمیم وزارت ارتباطات و رسانه های مغرب به خاطر منع ورود شماری از روزنامه های فرانسوی زبان به این کشور به علت بازنشر کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر اکرم (ص) که مجله « شارلی ابدو» آنرا منتشر کرده بود، قدردانی کرد.

این منبع نوشت : دار الفتوای مصر به مجله شارلی ابدو فرانسه درباره چاپ مجدد کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) هشدار داد و در بیانیه ای اعلام کرد: این اقدام تحریک‌آمیز احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان به حساب می‌آید.





انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۸ دی ۱۳۹۳
هرگز از این توهین بی شرمانه به پیامبر اسلام نباید گذشت. لبیک یا رسورل الله