سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور چین به انگلیس سفر می‌کند

یک مقام وزارت خارجه انگلیس روز گذشته از تصمیم رئیس جمهوری چین برای بازدید از انگلیس خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از تنش های سیاسی میان روابط چین و انگلیس، یک مقام در وزارت خارجه انگلیس روز گذشته اعلام کرد که "شی جین بینگ" رئیس جمهور چین قرار است امسال سفری به انگلیس داشته باشد.

"هوگوسوایر" "وزیر دولت" وزارت خارجه انگلیس و عضو پارلمان در مجلس عوام این کشور روز گذشته از دیدار "شی جین بینگ" رئیس جمهوری چین" در پارلمان خبر داد.

این مسأله در حالی صورت می‌گیرد که برخی نمایندگان انگلیس به سبب مخالفت پکن با سفر آنها از "سوایر" خواسته بودند تا سفیر چین را احضار نماید و وی بخاطر عدم پاسخ به درخواست این نمایندگان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

سوایر اعلام کرد که وی با سفیر چین در این مورد صحبت کرده است و روابط گسترده تر میان چین و انگلیس را در سال 2015 بررسی کرده و از جمله مسائل بررسی شده سفر شاهزاده ویلیام به چین و در مقابل سفر شی جین بینگ رئیس جمهوری چین به انگلیس است.

گفتنی است، اعتراضات رخ داده در هنگ کنگ که پیشتر مستعمره انگلیس بوده سبب تنش در روابط دوجانبه میان پکن و انگلیس شده است و پکن سال گذشته مانع سفر اعضای کمیسیون امور خارجی پارلمان انگلیس در دیدار از هنگ کنگ گردید.



انتهای پیام/
برچسب ها: چین ، انگلیس ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.