سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل از تشکیل دولت وحدت در "افغانستان" استقبال کرد

سرپرست کمیته امداد سازمان ملل در افغانستان انتخاب وزرای جدید در کابینه وحدت افغانستان را قدمی با اهمیت و مثبت درفراخواندن اقشار و گروههای مختلف و زیربنای مهمی برای توسعه و پیشرفت تشکیلات سیاسی در این کشور توصیف کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، نیکولاس هیثم نماینده ویژه بان کی مون در افغانستان و سرپرست کمیته امداد سازمان ملل دراین کشور روز دوشنبه با صدور بیانیه ای انتخاب وزرای جدید دولت افغانستان را قدم های نخستین پیروی از توافقنامه میان رقبای سابقه سیاسی در افغانستان در جهت تشکیل یک دولت اتحاد ملی توصیف و آن را زمینه سیاسی مثبت ونیرومندی برای دستیابی به وحدت ملی در این کشور خواند.

وی دراین بیانیه تفاهم و همکاری محترمانه میان اشرف غنی احمد زی و عبدالله عبدالله را بر سر گزینش وزرای کابینه جدید این کشور نمایانگر همکاری و تعاونی مثبت میان رقبای سابق سیاسی در این کشور توصیف نمود .

نماینده بان کی مون با اشاره به چالش ها و دشواری هایی که ملت و دولت افغانستان با آن روبه رو هستند ابراز امیدواری کرده است که روند جاری وحدت و وفاق ملی در افغانستان بی هیچ تلاطمی ادامه پیدا کند.

در این بیانیه بار دیگر بر عزم و تمایل مسوولان سازمان ملل به حمایت از دولت جدید افغانستان و تلاش برای حل مشکلات جاری در این کشور تاکید و ابراز امیدواری شده است که این سازمان در آینده نیز بتواند به همکاری های سازنده وامدادگرانه خود با دولت وحدت ملی افغانستان در جهت است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.