سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام وزیر آموزش و پرورش به اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب رشد:

تولید کتاب‌هایی منطبق بر اهداف دوره‌های تحصیلی / تشکیل 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ از ناشران انتظار داریم با توجه به اهداف دوره‌های تحصیلی و بویژه سند تحول نظام آموزشی کشور بتوانند کتاب‌هایی منطبق بر اهداف دوره‌ها و پایه‌های مختلف تولید کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش پیامی را به مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ارسال کرده است.

در پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: در قرآن مجید در 255 موضوع در رابطه با کتاب صحبت شده و دو بار در رابطه با قلم و سه بار در رابطه با اقرأ و مطالعه تأکید شده، بنابر این مکتب اسلام به مطالعه، کتاب، کتابخوانی و علم تاکید دارد و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز به دفعات در رابطه با بحث کتاب و کتابخوانی تاکیداتی داشتند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: رئیس جمهور نیز به دفعات در رابطه با کتاب، کتابخوانی و فرهنگ مطالعه تأکیداتی داشته است به طوری که در آغاز سال تحصیلی 92-93 در یکی از مدارس کشور آموزش و پرورش را مکلف کرده‌ است که به امر کتابخوانی و مطالعه و گفت‌و‌گو و درس انشاء پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: خوشحالم از اینکه این جشنواره تشکیل می‌شود و اطلاعاتی که من دارم حاکی از این است که حدود 4هزار اثر و عنوان از ناشران مختلف به دست هیات داوران رسیده و با توجه به بند شیش یک سند تحول نظام آموزشی کشور مبنی بر توسعه کتابخانه‌ها در مدارس و همچنین برنامه‌های آموزش و پرورش در رابطه با کتابخانه‌های کلاسی به نظر می‌رسد که امر کتاب و توسعه کتابخوانی جزو اولویت آموزش و پرورش کشور باشد.

فانی ادامه داد: باید این نکته را تأکید کنم که آموزش و پرورش باید تلاش کند در رابطه با توسعه مشارکت و استفاده از توان همه ناشران دولتی و غیر دولتی و امکاناتی که در جامعه است استفاده کند.

در ادامه پیام وزیر آموزش و پرورش آمده است: مشارکت پذیری و مشارکت جویی از سیاست‌های جدی وزارت آموزش و پرورش است و ما انتظار داریم که ناشران با توجه به اهداف دوره‌های تحصیلی و به خصوص سند تحول نظام آموزشی کشور بتوانند کتاب‌هایی را منطبق بر اهداف دوره‌ها و پایه‌های مختلف تولید کنند و با توجه به ارزش‌های حاکم بر جامعه ما بتوانیم از توان ناشران استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم از توان و پتانسیل موجود در جامعه در بخش کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم.

فانی با اشاره به تشکیل پنجاه هزار نمایشگاه کتاب در پنجاه هزار مدرسه،‌ گفت: امیدوارم با تشکیل این نمایشگاه‌ها بتوانیم از مجموعه آثاری که ناشران تولید کرده‌اند و داوران و دست اندرکاران این مجموعه آن‌ها را داوری کردند استفاده کنیم تا بتوانیم نسل فعلی را که آینده سازان ایران اسلامی هستند آماده و وارد جامعه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: در آخرین لحظاتی که توفیق داشتم خدمت شما برسم مجموعه کارهایی که تحت عنوان جوانه آماده شده و در اختیار من قرار داده‌اند از ناشران و اعضا و دست اندرکاران این جشنواره تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
برچسب ها: رابطه ، کتاب ، مطالعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.