سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خضری در جمع خبرنگاران خبر داد

اعطای مجوز به مرزنشینان "تمرچین" برای صدور سوخت به کردستان عراق

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر از مجوز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مرزنشینان تمرچین درباره فروش سوخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با اشاره به جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه‌ای که در این راستا برگزار کردیم، موضوع انسداد مرز‌ها مورد توجه قرار گرفت.  
 
وی با بیان اینکه باید فکری برای مرزنشینان پیرانشهر کنیم، افزود: بنابراین پیگیر این موضوع شدیم و نهایتا با فروش فرآورده‌های نفتی چون بنزین و گازوئیل با قیمت مصوب برای فروش به آن طرف مرز‌ها موافقت شد.  
 
خضری تاکید کرد: در این راستا به هریک از مرزنشینان منطقه تمرچین پیرانشهر با شعاع ۲۰ کیلومتر مجوز داده شد تا به واسطه سهمیه روزانه‌شان به اقلیم کردستان عراق فرآورده‌های نفتی به فروش برسانند.  
 
این نماینده مردم پیرانشهر در ادامه اظهار داشت: بی‌شک این اقدام می‌تواند از قاچاق سوخت جلوگیری کرده و تاثیرات خوبی در معیشت مردم بگذارد.  
 
وی افزود: در این راستا مرزنشینان می‌توانند تعاونی فروش نفت به خارج از کشور را تشکیل دهند و از طریق بازارچه‌های مرزی اقدام به فروش فرآورده‌های خود کنند. از این قبیل طرح‌ها قبلا هم در مرزهای سیستان و بلوچستان به شکل پایلوت اجرا شده که نتایج خوبی هم داشته است.  
 
خضری افزود: در این راستا باید مسئولین ساز و کاری بر نحوه تشکیل شرکت‌های تعاونی فروش نفت به خارج از کشور اتخاذ کنند.  
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: ۸. ۶ درصد میزان سوخت مصرفی کشور در حال حاضر قاچاق می‌شود که این موضوع باید بیش از پیش مدیریت شود.  
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.